کد خبر: ۷۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

حجت الاسلام ملک مکان: کسی توقع ارائه گزارش عملکرد از تریبون های نماز جمعه را نداشته باشد

نمایندگان در چندماه مانده به برگزاری انتخابات توقع ارائه گزارش و پخش کلیپ عملکرد خود را از طریق تریبون نماز جمعه نداشته باشند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام ملک مکان در جلسه نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی که در دفتر و با حضور نماینده محترم ولی فقیه برگزار گردید ضمن بیان توقعات نهادهای نماز جمعه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از آنان خواست که توقع ارائه گزارش عملکرد از تریبون های نماز جمعه را نداشته باشند.
وی گفت: ائمه جمعه قرار نیست در انتخابات پیش رو از فرد یا گروه سیاسی خاصی حمایت کنند، بلکه وظیفه آنان بیان شرایط لازم برای کاندایاتوری مجلس شورای اسلامی با استناد با قانون انتخابات و سخنان و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری می باشد. ائمه جمعه با تبیین شرایط لازم مردم را در انتخاب کاندیدای اصلح راهنمائی و کمک می نمایند و این خود مردم هستند که در نهایت فرد یا افراد مورد نظر خود را انتخاب نموده و به آنان رأی می دهند.

ملک مکان گفت: تریبون نماز جمعه برای ارائه گزارش عملکرد افراد نیست، بلکه مردم در روز جمعه برای شنیدن خطبه های نماز جمعه و اقامه نماز جمعه حضور پیدا می کنند. وی گفت گرچه سخنرانی نمایندگان محترم مردم در مجلس تا زمانی که برای انتخابات پیش رو ثبت نام نکرده اند، در تریبون نماز جمعه خلاف قانون نیست، اما جهت دفع اتهام از ائمه جمعه که متهم به طرفداری از کاندیدی خاصی نشوند، از نمایندگان محترم می خواهیم که در چندماهه منتهی به برگزاری انتخابات تقاضای سخنرانی از طریق ترببون نماز جمعه نداشته باشند.

ملک مکان در ادامه گفت: ما از نمایندگان محترم مجلس خیلی بیش از این انتظار داشتیم که از اعتبارات ماده 180 که در اختیار داشتند، به مصلی های نماز جمعه کمک بیشتری می نمودند.

وی گفت بعضی از نمایندگان محترم مجلس حتی یک ریال برای مصلّی های حوزه ی انتخابیه خود اختصاص نداند، البته بعضی نیز در این زمینه همکاری خوبی داشتند که ازآنان تشکر می کنیم.

ملک مکان گفت متاسّفانه در سفر هیئت دولت به استان فارس دولت توجّهی به مصلّی ها نکرد و هیچ اعتباری برای مصلّی ها مصوب ننمود، لازم بود نمایندگان محترم مردم در مجلس که از نیروهای ارزشی و معتقد می باشند، اقدامی می نمودند.

 ملک مکان گفت نامه هایی هم که به ریاست محترم جمهور دادیم و تقاضای کمک جهت تکمیل مصلی های نیمه تمام نمودیم، معاون رئیس جمهور همان نامه را به خودمان ارجاع داده و خواسته است که به مصلّی ها کمک کنیم. اگر ما پول داشتیم که به رئیس جمهور نامه نمی نوشتیم، آیا معاون محترم رئیس جمهور متوجه نشدند که ائمه جمعه و این تشکیلات از دولت تقاضای کمک کرده است نه از تشکیلات خود که نامه های خودمان را به خودمان منعکس نموده است؟ مگر ما به تشکیلات خود دسترسی نداشته و یا از وضعیت اعتباری خود اطلاع نداشتیم که معاون رئیس چنین اقدامی نموده است؟

ملک مکان در ادامه گفت: نمایندگان محترم مردم قدر این همدلی و همزبانی که بین آنان و ائمه جمعه وجود دارد، بدانند، زیرا اکثر اوقات ائمه جمعه به کمک نمایندگان آمده و خواسته های و توقّعات مختلف مردم را از تریبون نماز جمعه مطرح می کنند و این کمک بسیار خوبی برای نمایندگان جهت پیگیری است، وی گفت نماینده محترم ولی فقیه در استان در همه زمینه ها ورود می نمایند و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... را بیان می کنند و این روش بسیار خوبی است که در کمتر جائی دیده می شود. نمایندگان محترم این فرصت را غنیمت بدانند و از فضای همدلی بوجود آمده در جهت تأمین منافع استان استفاده بیشتری کنند.
نظرات بینندگان