کد خبر: ۷۹۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

رشد یک درصدی صادرات استان فارس/ کاهش 15 درصدی صادرات غیرنفتی کشور

همتی گفت: کارگروه توسعه تجارت در فارس مجدد راه اندازی شده و مشکلات 90 واحد تولیدی حل می شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت فارس، عصر روزچهارشنبه ۲۰ آبان ۹۴ در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان فارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۵۸ تن کالاهای تولیدی استان فارس به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

علی همتی با اظهار اینکه میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۸ درصد و از نظر ارزش یک درصد رشد داشته است، گفت: ۶۳ درصد این محصولات در بخش صنعت، ۲۳ درصد مربوط به بخش کشاورزی، ۱۱ درصد در بخش معدن و ۳ درصد نیز در بخش‌های دیگر بوده است.

همتی با بیان اینکه کارگروه «توسعه و تجارت استان فارس» فعالیت خود را دوباره آغاز کرده است، ابراز کرد: با راه‌اندازی این کارگروه در تلاشیم که تسهیلات مختلف در اختیار صادرکنندگان استان فارس قرار گیرد که یکی از این تسهیلات اعطای وام سه میلیارد تومانی به تولید کنندگانی که در زمینه صنایع برق و الکترونیک طرح دارند می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به جلسات رفع مشکلات صنعت و تولید استان فارس که با حضور استاندار برگزار می‌شود، گفت: تاکنون مشکلات ۹۰ واحد تولیدی این استان در این جلسات بررسی و هماهنگی‌های لازم برای رفع مشکلات این واحد‌ها انجام شده است.

کاهش ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی

مهندس بازاری مدیر کل سازمان توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان صادرات غیر نفتی کشور در هفت ماهه نخست امسال با احتساب میعانات گازی ۲۴ میلیارد دلار و بدون احتساب میعانات گازی ۱۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته درکل ۱۵ درصد و بدون احتساب میعانات گازی هفت درصد کاهش صادرات داشته‌ایم.

بازاری با بیان اینکه رشد اقتصادی پیش بینی شده برای برنامه ششم توسعه ۸ درصد است که علی رغم وضعیت بد اقتصادی فعلی قابل دستیابی می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر حضور هیئت‌های بازرگانی خارجی در کشور که عمدتاً یا خریدار هستند و یا فروشنده به قدری زیاد است که امکان برنامه ریزی برای استفاده مناسب از حضور آن‌ها بعضاً وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بازرگان
Germany
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴
0
یکی ازمهمترین مشکلات وضعیت صادرات فعلی که بصورت غیرمستقیم برعملکرد تاثیرمنفی داشته عدم تعامل سازمان صنعت معدن وتجارت با تشکلهای خصوصی ماننداتاق بازرگانی واصناف است/.