کد خبر: ۷۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
نماینده مردم تهران مطرح کرد:

مجلس آمادگی خوبی برای نظارت در پسابرجام ندارد

رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای پسا برجام گفت: مجلس آمادگی لازم را برای نظارت و بسترسازی مقابله با نفوذ را ندارد.

به گزارش شیرازه رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی غریو پیرامون آمادگی مجلس برای پسا برجام گفت: به نظر بنده آمادگی مجلس الان مناسب نیست و مجلس باید خود را برای نظارت مهیاتر کند. الان اقتضای بالایی را در مجلس شاهد نیستیم.

علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که با عنایت به نامه رهبر انقلاب مبنی بر دقت و نظارت جدی بر اجرای برجام و رعایت شروط مطرح شده نقش مجلس را چگونه ارزیابی می کنید گفت: باید مجلس از لحاظ نظارتی و بستر سازی جهت نفوذ در داخل کشور و رفع تنگناها موفق تر عمل کند.

وی افزود: مجلس باید رویکرد تخصصی داشته باشد و از همه کارشناسان در حد مقدور استفاده کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مجلس باید قبل از این هم بهتر عمل می کرد تا بار را بر روی دوش مقام معظم رهبری نگذارند که نیاز باشد ایشان نامه ای را منتشر کنند.

وی تصریح کرد: روندی که در مجلس در رابطه با کار کارشناسی بیش از 40 روز رخ داد کوتاهی مجلس و کاری خلاف قانون بود.

زاکانی پیرامون ورود دفتر حضرت آقا به بحث تصویب برجام در روز راگیری توسط نائب رئیس مجلس گفت: مطرح کردن این نوع مباحث و شیوه ی مطرح کردن آن نادرست بود و هزینه های اضافی را بر دفتر حضرت آقا تحمیل کرد.

وی در ادامه افزود: هم شیوه ای آن نادرست بود و هم آنچه بود را تماما نگفتند چرا که دفتر حضرت آقا هیچگاه در این مباحث ورود نکرده بود.

نظرات بینندگان