کد خبر: ۷۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
فرمانده سپاه فجر فارس:

روحیه جهادی توأمان با بصیرت انقلابی نباشد دچار یک خسران تاریخی خواهیم شد

سردار غیب‌پرور گفت: بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی همیشه سعی کرده پا در رکاب ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، فرمانده سپاه فجر فارس گفت: شرایط انقلاب اسلامی و حفاظت از دستاوردهای آن روز به روز حساس‌تر، دقیق‌تر و ژرف‌تر نسبت به گذشته می‌شود که اگر روحیه جهادی توأمان با بصیرت انقلابی نباشد ما دچار یک خسران تاریخی خواهیم شد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور در دیدار فرماندهان سپاه فجر فارس با نماینده ولی فقیه در استان فارس که به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج صورت گرفت، اظهار کرد: ضرر غفلت در دوران کنونی و در این برهه از زمان تنها به ما برنمی‌گردد بلکه خسران آن متوجه همه اسلام عزیز خواهد بود چنانچه دشمن همچون گذشته تلاش دارد که انقلاب را به زمین بزند و با اسلام مقابله کند و موید این صحبت، کنش و واکنشی است که در اقصی نقاط عالم در حال اتفاق است و مشاهده می‌کنیم امروز به نام پیامبر(ص) سر می‌برند و به نام اسلام فجیع‌ترین حوادث انسانی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: باید قدردان بیداری اسلامی باشیم و این بیداری اسلامی قطعاً به یُمن وجود بیداری بسیجیانی است که در اکناف عالم شکل گرفته‌اند چراکه بسیج محدود به جغرافیای کشور ما نیست و آن‌ها هم از چشمه زلال ولایت نوشیده‌اند و همه آن‌ها متوجه ارزش والای خون شهیدان ما هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه ما هم‌اکنون نیز به ساحت اسلام شهید تقدیم می‌کنیم، گفت: این مسئله نشان دهنده آن است که راه حفظ و دفاع از محمد و آل محمد(ص) هنوز باز است و غیر از این هم نمی‌تواند باشد؛ امروز اسلام، پیامبر و اهل بیت(ع) خاصه وجود امام زمان(عج) این توقع را از ما دارند که به وظیفه مسلمانی خودمان خوب عمل کنیم.

وی بیان کرد: ما مانند مسلمانان صدر اسلام که بسیاری از آن‌ها دچار غفلت شدند و قلیلی از آن‌ها رهبر الهی خود را نصرت کردند نمی‌خواهیم باشیم و اگر این غفلت رخ نمی‌داد سرپسر پیامبر(ص) به نام اسلام نیز به بالای نیزه نمی‌رفت.

سردار غیب‌پرور در ادامه به نقش بسیج در دوران انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: نقش بسیج در طول انقلاب و نظام اسلامی یک نقش بی‌بدیل و ممتازی است؛ چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن و در زمانی که فتنه‌های گوناگون متوجه نظام شد این بسیج بود و هست که مردانه و با بصیرت بسیار عمیق در صحنه حاضر شد و اکنون هم چنین است.

غفلت از کلام ولایت را گناه می‌دانیم

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی همیشه سعی کرده است که پا در رکاب ولایت باشد و اصولاً ما غفلت از کلام ولایت را گناه می‌دانیم و تلاشمان این است که این اتفاق نیفتد لذا اکنون در بحث خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی ده‌ها پروژه در این استان در حال انجام است و هزاران پروژه در موضوع اقتصاد مقاومتی هم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: در این خصوص از ۱۲ بند، ۶ بند مربوط به دولت است و ۶ مورد ناظر به اقدامات مردمی است که ما موظف هستیم این اقدامات را هم پیگیری کرده و هم به منصه ظهور برسانیم.

سردار غیب‌پرور به شرایط کنونی و حربه دشمنان جهت نفوذ به کشورمان اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها دست از سر ما بر نمی‌دارند اما بعضی‌ها دچار خوش خیالی شدند چراکه آن‌ها نفوذ خود را در این کشور کرده بودند البته مدت زمان زیادی است که این کار را در دستور کار خود قرار داده بودند.

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمنان گفت: امروز نفوذ دشمن شوخی‌بردار نیست چنانچه مشاهده می‌کنیم آن‌ها به نام مذاکره وارد می‌شوند و مذاکره در این برهه یعنی معامله و این بسیار متفاوت با معنای مذاکره‌ای است که سیدالشهدا با ابن سعد انجام دادند؛ آن مذاکره یعنی نصیحت و گاهی اوقات به معنای نهیب است اما مذاکره در عصر ما یعنی معامله و آن‌ها این را تنها برای همین می‌خواهند و چیز دیگری نیست.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: کسانی که در این مسیر عامدانه قدم بر می‌دارند توفیق از آن‌ها سلب شود زیرا ما هزاران شهید در این راه داده‌ایم و ورود به این مسائل حقیقتاً در حق اسلام جفاست و خداوند کسانی که از روی تعمد این رفتار را دارند را نمی‌بخشد.

در این دیدار سرهنگ سعید کوشکی، معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس نیز به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت.
نظرات بینندگان