کد خبر: ۷۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
امام‌جمعه شیراز:

دانشگاه شیراز مکان تاخت‌وتاز بازی‌های سیاسی نباشد/بسیج مسئولیت‌ پذیر و بصیر است

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: اگر دانشگاه مرکز تاخت‌وتاز بازی‌های سیاسی شود دیگر به مسائل علمی نمی‌رسد و مسئولان باید به فکر فردای این استان باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشگاهیان اظهار داشت: در سه دهه رهبری رهبر فرزانه انقلاب، همواره رشد علمی، خلاقیت علمی و تولید علم و فناوری موردنیاز جامعه دغدغه معظم‌له بوده است.

وی با اشاره به اینکه علم مهم‌ترین مؤلفه قدرت در جهان بوده و خواهد بود، افزود: اگر اسلام توانست در دنیا فراگیر شود به‌واسطه سیطره علمی آن بود و چنانچه بخواهیم تمدن نوین اسلامی را دنبال کنیم باید به رشد علمی توجه داشته باشیم.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که آهنگ رشد علمی کشور نباید دست‌خوش وقفه شود، تصریح کرد: امروز دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما باید در تولید علم حرف اول را بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه مرکز تاخت‌وتاز بازی‌های سیاسی شود دیگر به مسائل علمی نمی‌رسد و آیا هرروز یک بازی سیاسی و بگومگو در دانشگاه راه انداختن و آرامش اساتید و دانشجویان را برهم زدن، تنها وظیفه دانشگاه است.

وی بابیان اینکه این مسائل در فارس بیشتر از استان‌های دیگر دیده می‌شود خطاب به مسئولان ذی‌ربط گفت: به‌جای این‌گونه جنجال‌ها و بازی‌های سیاسی به فکر فردای این استان باشید.

ایمانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان بیان کرد: باید در دانشگاه‌ها جوانان مؤمن و علاقه‌مند به انقلاب اسلامی و آینده کشور تربیت شوند و در این مورد مگر چقدر رهبری فرزانه باید گوشزد کنند که نیروهای دلسوز و مؤمن را از صحنه خارج نکنید و در این زمینه تاکنون تا چه اندازه همکاری کرده‌اید.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل و شیوخ مرتجع منطقه که عددی نیز نیستند در چهار و پنج سال اخیر نسخه جنگ‌های نیابتی را برای مسلمانان با پول و سرمایه کشورهای اسلامی پیچیده‌اند و زیرساخت‌های این کشورها را به نابودی کشانده‌اند.

وی اضافه کرد: آمریکا در لشکرکشی به عراق و افغانستان فهمید که اشتباه بزرگی را مرتکب شده و امروز با سرمایه و جوانان کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف و درگیری و به جان یکدیگر انداختن آنان قصد نابودی مسلمانان را دارد.

خطیب جمعه شیراز افزود: آمریکا صنایع سوریه را نابود کرده و از یمن و عراق چیزی باقی نگذاشته و امروز با ائتلاف جدید ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان معادلات استکبار برهم‌ خورده، از این‌رو جنگ‌های نیابتی را راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: زمانی که مستکبران دیدند که بازی را باخته‌اند، آن را تغییر دادند و انفجارهای بزرگ فرانسه و لبنان را صورت دادند و داعش که امروز دیوانه شده و شکست خورده دست به هر کاری که بتواند می‌زند.

ایمانی پایان این حرکات را انتقام‌جویی فرانسه از آمریکا، اسرائیل و عربستان دانست و تصریح کرد: امروز دشمن درصدد راه‌اندازی اسلام‌هراسی و ایجاد اختلاف و تفرقه است که باید شرایط را به‌دقت مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهیم.

امام‌جمعه شیراز وجود امنیت کشورمان را در شرایط ناامن جهان از برکت داشتن نعمت ولایت و رهبری دانست و گفت: امروز به اعتراف دوست و دشمن ایران اسلامی امن‌ترین نقطه جهان شناخته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با اشاره به پنجم آذرماه سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین بیان داشت: به دنبال تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان‌ماه و رو شدن تدریجی اسناد جاسوسی در این لانه و باهدف جلوگیری از نفوذ دشمن، حضرت امام کم‌تر از یک‌ماه بعد فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر فرمودند.

وی با اشاره به آخرین سخنان امام خمینی (ره) در مورد بسیج در دوم آذرماه سال 1367 تصریح کرد: امام بسیج را از یک مجموعه خشک و منحصر به حرکت‌های نظامی خارج کردند و آن را یک مکتب و مجموعه و منظومه فکری معرفی فرمودند.

ایمانی گفت: امام راحل بسیج را یک مکتب فکری بیان کردند که از آغاز تا انجام دفتر آن را تمام مجاهدان عالم امضا کرده‌اند که شجره طیبه، مکتب عشق، معراج اندیشه، مجموعه فکری ثابت و پایدار، نسخه منحصربه‌فرد برای نجات تمام کشورهای اسلامی و غیر اسلامی توصیف می‌شود.

امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه درحالی‌که بسیج در کشور شیعی و مسلمان ایران شکل گرفت اما امام آن را نسخه‌ای برای تمام مستضعفان جهان با هر رنگ و نژاد و زبان دانستند، گفت: بسیج دارای دو ویژگی مسئولیت‌پذیری و داشتن بصیرت و روشن‌بینی است.

ایمانی همچنین در نخستین خطبه امروز نماز جمعه سومین حرم اهل‌بیت‌ (ع) بابیان اینکه تقوا ریشه تمام خوبی‌ها و اساس فضیلت‌ها است، اظهار داشت: سربلندی در دنیا و آخرت گام برداشتن در مسیر اللهی است و راه کسب عزت اطاعت از پیامبر خدا و بندگی خدای بزرگ است.


نظرات بینندگان