کد خبر: ۷۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
مسعود ده نمکی در شیراز:

آقا زاده ها امروز برای خود آقا شده اند!/ وقتی جامعه را از قناعت محوری به سمت مصرف محوری بردند فقر و فحشا هم آمد

ده نمکی گفت: باید بررسی کرد که کدام بخش از سیستم اقتصادی کشور معیوب است که امثال شهرام جزایری و بابک زنجانی رشد کردند.
به گزارش شیرازه به نقل غریو، «مجمع آرمان دانشجویی دانشگاه شیراز» طی مراسمی با حضور مسعود دهنمکی، ضمن اعلام موجودیت آغاز به کار کرد.

مسعود دهنمکی در مراسم آغاز به کار «مجمع آرمان دانشجویی دانشگاه شیراز» گفت: عدالت فقط در فاصله ی کاخ و کوخ خلاصه نمی شود. عدالت در همه ی عرصه ها است و دانشجویانی که امروز این مراسم را برگزار کرده اند همه را در ذیل این چتر قرار داده اند.

کارگردان فیلم رسوایی افزود: عده ای میگویند مردم نیاز به قیم ندارند اگر نیاز به قیم ندارند پس چرا ما رشته های علوم انسانی و دانشگاهی داریم و در این رشته ها به ارائه نظریه می پردازیم.این حرف ناصوابی است چرا که عده ای وقت تفکر در برخی رشته ها را ندارند و نیاز به قیم دارند.

این کارگردان سینما در تبیین وظایف حکومت در کلام  امیر المومنین(ع) بیان کرد: اگر سه ضلع وظایف حکومت در قبال مردم را نگاه کنیم خواهی دید که امنیت یکی از این سه ظلع است که باید ایجاد شود.

وی افزود : در جامعه ای که تربیت فرزندان به درستی انجام نشود در نهایت سن فحشا هر روز کمتر خواهد شد. دانشجویان وظیفه دارند با کار مطالعاتی این موارد را بررسی کنند.

کارگردان سریال دارا و ندار گفت : امروز 37 سال از انقلاب گذشته و تمامی طیف ها در راس بوده اند امروز باید برایند گیری کرد و از مسئولان جواب خواست که چرا پس از 37 سال هنوز فقر و فحشا وجود دارد.

وی با اشاره به آرمان های جدید رخ داده در میان مردم گفت: امروزه یک طبقه ی جدید شکل گرفته است که آرمان هایش متفاوت از آرمان های مردم و زمان های قبل است.

نویسنده و کارگردان سینما اضافه کرد : کسانی هستند که اسپانسر های سیاسی دارند و فیلم هایی می سازند که هدف خاصی در پیاده کردن سیاست های خود دارند.

دهنمکی بیان داشت: امروز دیگر آقا زاده ها، برای خود آقا شده اند و بچه هایشان جای آنها را می گیرند. وقتی به فشارهای امروز توجه می کنیم می بینیم این ها فرزندان همان هایی بودند که دیروز خطاب قرار دادیم.

وی تصریح کرد: وقتی جامعه را از جامعه قناعت محور به سمت مصرف محور بردند دیگر فقر و فحشا می شود. این مباحث بحث زدن چپ و راست نیست این یعنی مهندسی فرهنگی ما مشکل دارد.

وی با بیان اینکه برخی می گویند راز اینکه کارهای دهنمکی با استقبال زیادی روبرو می شود چیست بیان کرد: والله رمزی نیست جز مرد زمان خود بودن و دغدغه مردم را داشتن. این رمز استقبال از کارهایی است که ما می کنیم. ما پس از جنگ تصورمان این بود که قرار است مدیران ما بر اساس مشی خرازی ها و همت ها باشند. نمی گویند شهید چه سبک زندگی داشت و اگر هم ما بگوییم اینطور زندگی می کرد می گویند نگاه ابزاری به شهید شده و بعد آدم بد داستان می شویم.

وی ادامه داد: بعد از جنگ، به این نتیجه رسیدم که مسئولان ما آدم های خوبی هستند اما سواد ندارند. زحمت فکر کردن را گذاشتن به عهده شما دانشگاهیان. آنها گفتند که ما پشت این میز باشیم و شما دانشجویان به جای آنها فکر کنید و مطالعه کنید.

وی با بیان این که دانشجویان در زمینه نظارت بر امور در جامعه وظیفه دارند، گفت: باید بررسی کرد که کدام بخش از سیستم اقتصادی کشور معیوب است که امثال شهرام جزایری و بابک زنجانی رشد کردند.

ده نمکی با بیان این که عدالت خواهی نتیجه محور نیست تکلیف محور است، گفت: شما دانشجویان عدالتخواه مامور به نتیجه نیستنید بلکه اگر کاری نکردید باید جوابگو باشید.

درپایان برنامه مجمع آرمان دانشجویی و مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز در اقدامی جداگانه با اهدای لوح سپاس از مسعود ده نمکی به خاطر کارهای سینمایی که در حوزه عدالت خواهی و دفاع مقدس انجام داده بود تشکر کردند.


نظرات بینندگان