کد خبر: ۸۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴

برنامه های جدید مراقبتی پزشک خانواده برای 6 گروه سنی در فارس اجرا می شود

برنامه پزشک خانواده شهری استان فارس از چندی پیش تاکنون وارد گام جدیدی از تحقق ایده «سلامت محوری» شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، رئیس  اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گامی جدید در برنامه پزشک خانواده شهری استان فارس خبر داد که به صورت ادغام یافته با برنامه های مراقبتی طرح تحول نظام سلامت به اجرا در می آید.

دکتر کرم توانی افزود: از سه ماه پیش تاکنون، پزشکان خانواده شهری در مطب ها و درمانگاه ها، کار ارایه خدمات مراقبتی به گروه های مختلف سنی را آغاز کرده اند.

وی افزود: در این طرح، کار خدمت رسانی به ۶ گروه مختلف جامعه، یعنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران باردار، پیش بینی شده است.

این مسئول اجرایی در برنامه پزشک خانواده شهری، با بیان اینکه گروه کودکان از صفر تا ۶ سالگی را شامل می شود، بیان کرد: در این بسته خدمتی، ضمن بررسی سلامت عمومی کودکان به عنوان آیندگان جامعه، کم خونی و سوء تغذیه هم مورد سنجش قرار می گیرد که این امر در سلامت آینده جامعه نقش بسزایی دارد.

دکتر توانی ادامه داد: گروه سنی نوجوانان، افراد ۶ تا ۱۸ ساله جامعه را بر می گیرد که در این بسته هم سلامت عمومی در کنار مواردی چون بیماری های چشمی و سلامت شنوایی، سنجیده می شود.

وی با اشاره به سنجش سلامت جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در این طرح از بررسی سلامت روان و تغذیه در آنان خبر داد و گفت: میانسالان نیز که افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله را شامل می شود، در این برنامه از نظر میزان فشارخون، قندخون، سلامت تغذیه و دیگر موارد سلامت عمومی مورد سنجش قرار می گیرند.

رئیس  اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: برنامه ویژه سالمندان را هم برای افراد ۶۰ سال به بالا و شامل مواردی چون سنجش تراکم پوکی استخوان و احتمال ابتلا به بیماری های غیر واگیر و سرطان برشمرد.

دکتر توانی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس، بستر مناسبی برای اجرای برنامه های تحول بهداشتی به ویژه در حاشیه شهرها است.


سالاد

نظرات بینندگان