کد خبر: ۸۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴

نماینده مردم شیراز: طرح «حذف مجازات اعدام قاچاقچیان» سیاسی است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح‌شدن حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر، موجب بدنامی تاریخی مجلس نهم می‌شود.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار با ابراز تعجب و شگفتی از مطرح‌شدن طرح حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: درحالی‌که کمتر از چند ماه به پایان عمر مجلس نهم باقی‌مانده، عده‌ای با طرح کردن این مبحث در پی بدنام کردن این مجلس هستند.

وی در ادامه گفت: موافقان این طرح عنوان می‌دارند که مجازات اعدام، عامل بازدارنده مناسبی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر نبوده و باوجود این قانون، قاچاق مواد افیونی همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که دوستانی که این مسئله را مطرح و امضا کرده‌اند، باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا برداشته شدن این مجازات برای قاچاقچیان مواد مخدر، آیا به‌نوعی چراغ سبز نشان دادن به این قبیل افراد و گروه‌های مافیایی نیست و آیا منجر به جری‌تر شدن و افزایش فعالیت آن‌ها نخواهد شد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به رشد فزاینده مصرف مواد مخدر بین جوانان گفت: هر گرم ماده مخدر که به کشور وارد و توزیع می‌شود، معادل از دست رفتن یک جوان و بلکه یک خانواده است و مواد مخدر صنعتی اثرات اعتیادآور بسیار بیشتری نسبت به مواد مخدر سنتی دارد به‌نحوی‌که افراد با یک‌بارمصرف آن، به اثرات طولانی‌مدت مخرب آن مبتلا خواهند شد.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: اگر برای ایجاد بازدارندگی بیشتر و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، در همین مدت‌زمان اندک باقی‌مانده از عمر مجلس نهم نیز طرح مناسبی در مجلس ارائه شود به‌یقین با حمایت قاطع و فوری نمایندگان همراه خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این طرح، دارای اهداف و اغراض سیاسی باشد که در صورت جدی‌تر شدن این مسئله، آن را با مردم شریف کشورمان و رسانه‌ها در میان خواهیم گذاشت.


نظرات بینندگان