کد خبر: ۸۱۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴

عموهای فتیله ای خادم افتخاری شاهچراغ می شوند + عکس

عموهای فیتیله ای خدمت به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را افتخار خود می دانند، قرار است عموهای فیتیله ای به کسوت خادم افتخاری حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیهما السلام) نائل شوند، آنها از نمایش کارهای خیر نمی هراسند.
به گزارش شیرازه به نقل از شبستان، شاید آن روزی که کارهای خیر «عمو های فیتیله» را در شبکه های اجتماعی در کشور که پس از ورود تلفن همراه های هوشمند روز به روز فراگیرتر شده است، دیده می شد کسی فکرش را نمی کرد که روزی فیتیله «فیتیله» را پایین بکشند.

مسئله روی داده در برنامه «فیتیله» از لحاظی مهم است اما نباید کارهای عام المنفعه این عزیزان را که هم نیست را فراموش کنیم، این سه نفر سعی کردند تا به دور از شهرت خویش، کارهای نیک را بار دیگر به جامعه یادآوری کنند.

عیادت از بیماران،‌ پاک کردن شیشه های وسائل نقلیه در سر چهارراه ها برای حمایت از کودکان کار و حضور در میان بچه های بی سرپرست کارهایی است که شاید برخی افراد به خاطر غروری که دارند حاضر به انجام آن نشوند اما علی فروتن، یکی از سه عموی فیتیله ای معتقد است: کارهای عام المنفعه ای که تا امروز و بعد از آن انجام داده و خواهیم داد ارتباطی به مسائل موجود ندارد.

وی این کار را یک کار دلی دانست و افزود: اصلا به دنبال کسب شهرت نبودیم و سعی کردیم آموزش بدهیم چرا که ما به عنوان هنرمند وظیفه داریم انسان دوستی، نوعدوستی و آشتی با طبیعت را به جامعه و کودکان معرفی کنیم، بچه ها نیز سرمایه آینده مملکت هستند و باید با این مسائل آشنا شوند و این کارهای نیک نهادینه شود.

فروتن با اشاره به اینکه عام المنفعه چراغی است که هیچ وقت خاموش نمی شود، تاکید کرد: ما وظیفه داریم انساندوستی یادآوری کنیم.

علیرضا بابالو، مدیر اقتصادی گروه عموهای فیتیله با اشاره به راه اندازی نخستین آتلیه خانواده و کودک سه بعدی در کشور، گفت: درآمد حاصل از این آتلیه صرف کارهای عامل المنفعه و آموزش کودکان می شود.

وی از برگزاری تورهای گردشکری کودک برای ایجاد آموزش و تفریجات سالم برای کودکان خبر داد و تاکید کرد: تورهای آموزشی، علمی و شیراز گردی در کنار خانواده برای کودکان در نظر گرفته شده است که اولین تور در هفته آینده برگزار می شود.

بابالو در ادامه با اشاره به حضور عموهای فیتیله ای هرماه در شیراز برای همکاری بیشتر، تصریح کرد: در دیدار با معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (علیه السلام) قرار شد تا عموها برای برنامه های فرهنگی کودکان در شیراز حضور یابند و به کسوت خادم افتخاری حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیهما السلام) نائل شوند.

وی همچنین از راه اندازی رستوران تخصصی کودک خبر داد و یادآور شد: پایلوت کارهای فرهنگی ما در شیراز خواهد بود و در آینده نزدیک برنامه هایی در دیگر شهرها مثل تهران و مشهد مقدس نیز خواهیم داشت.

محمد مسلمی، دیگر عموی فیتیله ای نیز خدمت به حرم مطهر افتخاری دانست که نصیب هرکسی نمی شود و در خصوص فعالیت اقتصادی نیز گفت: استفاده از برند در ایران کمرنگ است چرا روی وسائل کودکان عکس های غربی است و برندهای داخلی جایی ندارند، می خواهیم این ضعف از بین برود.

وی اضافه کرد: اگر هنرمندانی که مورد علاقه کودکان هستند به میدان بیایند فرهنگ سازی می شود و بچه ها نیز از کاراکتر های ایرانی استفاده می کنند.

حمید گلی، یکی دیگر از عموهای فیتیله ای نیز افتتاح این آتلیه را در راستای کارهای عام المنفعه دانست و آن را یک حرکت میمون خواند و گفت: حتما از حضور هنرمندان محلی استقبال خواهیم کرد اما هنوز نقشه و برنامه ای برای آن وجود ندارد.

فروتن در خصوص کارهای عامل المنفعه نیز گفت: اگر برخی ها فکر می کنند این کارها را برای ریا انجام می دهیم بدانند که من و دوستانم کارهای خوب و نیک را برای آموزش به کودکان انجام می دهیم، من سعی کردم نماز خواندن را در منظر کودکان انجام دهم تا آنان نیز نماز خواندن را یاد بگیرند، اگر اسم کار خیر و آموزش خیر ریا هست بگذارید بگویند ریا کارم و من ریای کار خیر را را به جان می خرم؛ اما همه بدانند که در برابر کودکان و جامعه وظیفه سنگینی دارند.

 

فروتن همچنین افزود: شاید به تلویزیون بازنگردیم، هرجا که مردم باشند ما به آنها خدمت می کنیم.

پیش از افتتاح این آتلیه عموهای فیتیله ای با کودکان عکس های یادگاری گرفتند و نماز خود را نمازخانه مجتمع اقامه کردند تا کودکان نیز با دیدن آنها به اقامه فریضه الهی آشنا و ترغیب شوند.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴
0
محل آتلیه و مجتمع را بیان کنید تا در کار خیر شریک شویم.