کد خبر: ۸۱۵۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۴
مدیرکل ثبت‌احوال فارس:

راه اندازی بزرگترین ایستگاه تحویل کارت هوشمند ملی در فارس/ نخستین نامی که در کشور ثبت شد «فاطمه ایرانی» بود

انصاری گفت: بزرگ‌ترین ایستگاه تحویل کارت هوشمند ملی در شرکت پست استان فارس راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرکل ثبت‌احوال فارس با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، گفت: تا پایان سال گذشته مجموعه کارت‌های هوشمند صادره در فارس 20 هزار فقره بوده و در 9 ماهه اخیر به 265 هزار عدد رسیده است و به همین دلیل استان فارس به‌عنوان استان پایلوت جنوب کشور برای صدور کارت هوشمند ملی معرفی شد.

علیرضا انصاری در مراسمی به مناسبت هفته ثبت‌احوال در جمع کارکنان این مجموعه، اظهار کرد: تعهد ما برای امسال 78 ایستگاه کاری و اداری بوده که با همکاری شرکت پست و دفاتر پیشخوان بالغ‌بر 350 ایستگاه راه‌اندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ایستگاه تحویل کارت هوشمند ملی در شرکت پست این استان راه‌اندازی شد که روزانه 2 هزار کارت هوشمند ملی را به ارباب‌رجوع تحویل می‌دهد و تا 3 هزار عدد ظرفیت افزایش دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال فارس گفت: با توجه به‌ احتمال جعل در شناسنامه‌های قدیمی، صدور شناسنامه مکانیزه که از دغدغه‌های استاندار فارس برای برگزاری انتخابات سالم است پیگیری شد و سال گذشته 170 هزار شناسنامه مکانیزه صادر و امسال نیز به همین میزان شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود.

به گفته وی، صدور شناسنامه برای شهدا که مانند شناسنامه‌های عادی صفحه فوت ندارد از دیگر اقدامات ثبت‌احوال بوده که برای تمام شهدای استان در حال انجام است.

انصاری متذکر شد: اسنادی در سایت ثبت‌احوال آرشیو می‌شود و در همین زمینه ثبت‌احوال استان فارس 7 میلیون و 400 هزار رکورد را ثبت و آرشیو کرده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌ احوال به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه و رسالت خطیری را بر عهده دارد، گفت: نخستین نامی که در کشور مبدأ تشکیل این مجموعه شده «فاطمه ایرانی» بوده که بسیار بامسما است.

انصاری با تصریح اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تمام ولادت‌ها باید به استناد گواهی ولادت باشد، ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین رسالت ما ثبت وقایع حیاتی فوت و ولادت است که در این راستا با تلاش و جدیت همکاران امسال در آذرماه نرخ ثبت ولادت به 99.34 و فوت به 99.3 درصد رسیده درحالی‌که این شاخص سال گذشته 96 درصد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال فارس خاطرنشان کرد: در حوزه اتقان اسناد هویتی، همکاران ما اقدامات متعددی را در راستای پیشگیری از تزلزل اسناد و احکامی که گرفته می‌شود انجام داده و موفقیت خوبی در این زمینه حاصل‌شده است.

نام زیبا بر سرنوشت اخروی فرد تاثیر دارد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمع فارس نیز در این جلسه گفت: پیامبر(ص) تأکید دارند انتخاب نام زیبا از مهم‌ترین حقوقی است که فرزند بر گردن پدر و مادر دارد که باید نامی باشد که وقتی آن را صدا می‌کنند لذت ببرد و همچنین هر اسمی برای فرد انتخاب شود در قیامت با همان اسم فرد را صدا می‌زنند که اگر زیبا باشد به‌طورقطع بر سرنوشت اخروی فرد تأثیر دارد.

حجّت الاسلام حسین ملک مکان با اشاره به سخن نبی مکرم اسلام(ص) مبنی بر اینکه نام نیکو نخستین هدیه‌ای است که پدر و مادر به فرزندان خود می‌دهند، افزود: رسول اکرم(ص) فرمودند محبوب‌ترین نام‌ها نزد خداوند «عبدالله» و «عبدالرحمن» است و در روایت آمده اگر فرزند پسر دارید حداقل تا هفت روز او را محمد صدا کنید تا این نام در خانه‌تان باشد و برای دختر نیز محبوب‌ترین نام‌ها فاطمه است.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
آقای ....هنوز مردم سپیدان خیانت های شما را در دوره فرمانداریتان در دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراموش نکرده اند ،همه حتی ...که به کمک و خوش خدمتی شخص جنابعالی به مجلس راه یافتند، از این همه ترفند و جانبداری فرمانداری جهت اجرای این امر(پیروزی یک کاندید خاص و نزدیک به شما ) شوکه شده بودند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴
0
سلام برمرد تمام فصول و جریانهای سیاسی