کد خبر: ۸۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

«ننه عصمت»، مادرانه ای برای رزمندگان مدافع حرم

«ننه عصمت» را نه از سن بالا و نه از عصمتش می شناسند، او را این روزها به واسطه تلاشش برای پشتیبانی از رزمندگان مدافع حرم می شناسند.
به گزارش شیرازه به نقل از عصر فارس، «ننه عصمت»، مادر بزرگ 75ساله ای است که در استان یزد زندگی می کند و در زمان هشت سال دفاع مقدس مثل دیگر زنان کشورمان، هرکدام به نحوی نقش آفرینی کردند.

یکی نان می پخت، یکی دستکش و شال و کلا، دیگری طلاهایش را برای جبهه ها کنار می گذاشت و خیلی ها از دلبستگی شان به خاطر  دین و اعتقاداتشان و امام و انقلاب می گذشتند و مردهایشان را راهی جبهه ها می کردند.

شیر زنانی که امام روح الله (ره) و مقام معظم رهبری بارها از آنان یاد می کنند، زنانی که هم در پیروزی انقلاب دوشادوش مردها نقش آفرینی کردند و هم در 8سال دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند.
ماجرای" ننه عصمت" به روزهای سخت و سرد جنگ بر می گردد، روزهایی که قلاب به دست می گرفت و برای رزمنده ها لباس گرم می بافت.


عصمت فلکیان که بعد از اختتامیه پنجمین دوره جشنواره عمار شناخته و معرفی شد حالا دیگر "ننه عصمت" همه مردم ایران است.

مادری که بعد از پایان جنگ هم با دستان مهربان خود برای سربازان  مرزی کشورمان دستکش می بافته و حالا هم که بسیاری از جوانان غیور کشورمان در جبهه های مقاومت سوریه و عراق حضور دارند،خودش پیش قدم شده و  بانوان دیگر را هم دعوت کرده تا هرچه می توانند از دستکش تا کلاه و شال و جوراب ببافند و به رزمندگان هدیه کنند.

روابط عمومی جشنواره عمار بعد از توضیح درباره" ننه عصمت"در خصوص این  پویش مردمی گفت: پویش مردمی پشتیبانی از رزمندگان جبهه مقاومت عمار از اوایل دی ماه امسال آغاز شده است که دوره اول آن 17دی ماه، در روز اختتامیه جشنواره عمار با جمع آوری دستکش و شال و کلاه های بافته شده اهدایی مردمی پایان می یابد
وی هدف از پویش را در گیر کردن عموم مردم با اتفاقات رخ داده در جبهه های مقاومت سوریه و عراق دانست چرا که برخی از جوانان کشورمان نیز در این کشورها حضور داشته و درحال دفاع و مبارزه هستند و در سال جاری هم بر تعداد شهدای جبهه مقاومت افزوده شده و مردم شهرهای مختلف ایران میزبان این شهدا هستند.

روابط عمومی جشنواره عمار در خصوص چگونگی تحویل دستکش و لباس گرم های اهدایی مردمی گفت: مردم می توانند با مراجعه به مسولین اکران فیلم های جشنواره عمار در استان ها در این طرح"ننه عصمت"  مشارکت داشته باشند و برای آشنایی با مسولین استان ها به سایت جشنواره عمار مراجعه یا ازطریق سامانه پیامکی 30001801 و شماره 090115743265 کسب اطلاعات کنند.


سالاد

نظرات بینندگان