کد خبر: ۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

سایر رسانه (از بازگشت نود تا حمام نمك)

نگاهی به خبرهای سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی.
بازگشت فردوسی پور و برنامه اش به شبکه سوم (ایسنا)

مدیر شبکه سه سیما، درباره‌ پخش نشدن برنامه "90"، گفت: پخش این برنامه منوط به برگزاری مسابقات لیگ فوتبال کشورمان است و این برنامه با توجه به اینکه، به دلیل تعطیلی لیگ پخش نشد با آغاز لیگ فوتبال، مجددا پخش خواهد شد.

قیمت سکه با وجود کاهش قیمت جهانی طلا تغییر نکرد (ایران اکونومیست)

درحالی که بازارهای جهانی بیانگر کاهش قیمت‌ طلاست، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، این کاهش قیمت را تنها در بخش طلا‌های زینتی عنوان کرد و با تأکید براینکه قیمت‌های سکه تحت تأثیر این نوسانات نبوده‌اند،‌ از ایجاد قیمت‌های حبابی در بازار امروز طلا خبر داد.

سازمان ملی جوانان در معرض انحلال (خبرآنلاین)

مدیرکل امور استان های گروه مشاوران جوان رئیس جمهور، گفت: سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش ادغام نخواهد شد، بلکه به معنای واقعی کلمه، "منحل" می شود.
سازمان ملی جوانان، اکنون بدون رئیس است و کسی حاضر نشده مسئولیت امور جاری این سازمان را عهده دار شود. تا جایی که یکی از معاونان این سازمان رسما اعلام کرده نزدیک به نیمی از کارکنان، در محل کار خود حاضر نیستند و در جرگه "دورکاران" درخواهند آمد.

شرایط صدور کارت معافیت برای نخبگان (فارس)

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: تمام نخبگان و استعدادهای برتر براساس آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با معرفی بنیاد ملی نخبگان به بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح می توانند به جای خدمت سربازی، پروژه های تحقیقاتی در موضوعات و مسائل اساسی کشور و نیروهای مسلح انجام دهند.

جوانترین پدربزرگ دنیا (دیلی میل) 

یک مرد 29 ساله به زودی صاحب یک نوه می‌شود.


گاف اوباما در مصاحبه با سایت "یوتیوب" (ایسنا)

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با سایت "یو تیوب"، در اظهار نظری اشتباه، تصریح کرد: تمامی نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2011 از افغانستان خارج خواهند شد و عملیات‌های جنگی در افغانستان پایان خواهد یافت.
این در حالی است که این اظهارنظر اوباما در مورد سیاست‌های کاخ سفید در عراق صدق می‌کند نه افغانستان. 


حادثه در ورزشگاه آزادی جان یک نفر را گرفت
(ایرنا)

عصر پنجشنبه موتورخانه مجموعه ورزشی آزادی دچار حریق و سپس انفجار شد، که بر اثر این حادثه، یکی از مسوولان تاسیسات ورزشگاه آزادی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.


پشت هر فتنه ای "زنان" قرار دارند! (فردا)

در قسمت های جدید مختارنامه، اصرار میر باقری بر اینکه پشت هر فتنه ای، توطئه و انتقام زنی قرار دارد، کم کم از حالت داستان سازی و تکنیک های فیلمسازی خارج شده و به رویه ای بدل شده که بی شک نتایج خوبی نخواهد داشت.
یکی از این نکات، نگاه منفی داوود میرباقری نسبت به زنان است و هر چند در تمام فیلم ها و مجموعه های ساخته شده توسط او، همواره شخصیت های خوب و بدی از زنان و مردان قرار دارند، اما اصرار میر باقری بر اینکه پشت هر فتنه ای، توطئه و انتقام زنی قرار دارد، کم کم از حالت داستان سازی و تکنیک های فیلمسازی خارج شده و به رویه ای بدل شده که بی شک نتایج خوبی نخواهد داشت.

همکاری روسیه و اسرائیل برای تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر (dw)

روسیه طی دهه‌ گذشته هرگز به طور رسمی ایران را به خاطر برنامه‌ی اتمی‌اش مورد انتقاد نداده است، ولی اسناد "ویکی‌لیکس" نشان می دهد، "کرملین و اورشلیم"، با هدف تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر با یکدیگر تبانی کرده‌اند.

اختراع بنزین مصنوعی ارزان قیمت (مهر)

گروهی از دانشمندان انگلیسی نوعی بنزین مصنوعی ارزان را اختراع کردند که قیمت آن تنها می تواند 90 پنس برای هر گالون باشد.
این بنزین مصنوعی که تنها 19 پنس برای هر لیتر (90 پنس برای هر گالون) قیمت دارد، می تواند به کشورها در کاهش دی اکسید کربن در اتمسفر کمک کند.

یک زن به اتهام قاچاق موادمخدر اعدام شد (ایسنا)

یک قاچاقچی موادمخدر به نام "زهرا بهرامی"، فرزند علی به اتهام فروش و نگه داری مواد مخدر، سحرگاه " شنبه" به دار مجازات آویخته شد.
محکوم علیه، عضو یک باند بین المللی ترانزیت مواد مخدر بود که با همکاری رابط هلندی خود، ‌از آن کشور کوکائین به ایران قاچاق می‌کرد و به واسطه مشارکت با این باند،‌ طی دو مرحله کوکائین به داخل کشور منتقل و توزیع شده بود.

واژه جعلی "خلیج ع ر ب ی" در پروازهای العراقیه (مشرق)

با وجود اعتراضات مسافرین ایرانی به استفاده از عبارت مجعول "خلیج ع ر ب ی" در پروازهای خطوط هوایی العراقیة، اقدامی در جهت اصلاح این روند صورت نگرفته است.

قرضاوی پلیس مصر را به نافرمانی فراخواند (العالم)

در پی كشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از تظاهر کنندگان مصری به دست نیروهای امنیتی، "قرضاوی"، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، با استقبال از این راهپیمایی ها، در فتوایی تیراندازی به تظاهر کنندگان را حرام اعلام کرد و از نیروهای پلیس خواست از دستور فرماندهان خود سرپیچی کنند.
شیخ یوسف قرضاوی در فتوایی با دعوت از نیروهای پلیس مصر به سرپیچی از دستورات فرماندهان خود، گفت: به هر کسی که بگوید مامور است، می گویم که بنده خداست و قتل حرام است.


لبنان در آستانه تشکیل دولتی یک‌رنگ (dw)

در حالی‌که رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان شروع شده است، جریان ۱۴ مارس به رهبری حریری اعلام کرد: در دولت میقاتی شرکت نخواهد کرد.
به گفته تحلیلگران تشکیل دولت یک‌رنگ می‌تواند باعث بروز تنش‌ در لبنان شود.

محدودیت ازدواج شهروندان تاجیكستانی با اتباع خارجی (واحدمرکزی خبر)

پارلمان تاجیکستان با اصلاح قانون خانواده این کشور، برای ازدواج اتباع تاجیک با شهروندان خارجی محدودیت هایی وضع کرد.
بر اساس این اصلاحات، اتباع خارجی باید قبل از ازدواج با شهروندان تاجیکستان یک سال در این کشور زندگی کنند و طبق قرارداد ازدواج برای همسر خود منزل مسکونی خریداری نمایند. 

نقش متضاد فیس بوک در غرب و کشورهای عربی مشهود است (tv5)

در کشورهای غربی شبکه های اجتماعی "توئیتر و فیس بوک"، بیشتر به درد برگزاری پارتی و گردهمایی های دوستان می خورد حال آنکه در کشورهای شمال آفریقا این شبکه ها برای انقلاب مورد استفاده قرار می گیرند. بسیج عمومی در قاهره که امری تقریبا بی سابقه به شمار می رود به کمک همین شبکه ها میسر شده است.
در قاهره ناگهان بیست هزار نفر در مناطق مختلف شهر گردهم آمدند و خواهان سرنگونی رژیم مبارک شدند. 


شعله های آتش در "مثلث عشق" آمریکا
(تابناک)

در مثلثی که می توان آن را مثلث سیاسی آمریکا نامید، آتش افتاده است و دود این آتش به "مبارک"، راهی را نشان می دهد که آن راه را سال ها پیش پادشاه مصر "ملک فاروق" پیمود. 


کناره گیری محمود عباس  (قدسنا)

یک منبع آگاه فلسطینی تاکید کرد: "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از احساس برخوردهای اهانت آمیز کشورهای عربی و فشارها و اهانت های سلام فیاض به وی، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

"حمام‌نمک"، مخدر جدید صنعتی ساخت آمریکا (مشرق)

مقامات قضایی ایالت "فلوریدا"، اعلام کردند: حمام نمک کشنده‌ترین ماده مخدر صنعتی است که تاکنون تولید شده است.
سخنگوی یکی از مراکز ترک اعتیاد در آمریکا، عنوان کرد: این ماده مخدر که به حمام نمک شهرت دارد، همانند "کوکائین"، ساخته می‌شود و کاملا صنعتی است.
انتهای پیام/70
برچسب ها: نود
نظرات بینندگان