کد خبر: ۸۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه زرین دشت: اثبات ادعای تایید صلاحیت سلیقه ای باید با ادله باشد

حجت اسلام علیقلی زاده گفت:اثبات این ادعا که برخی از این تاییدها و یا عدم تاییدها سلیقه ایی بوده است نیاز جدی به ادله دارد و اگر دلیلی محکمه پسند بر این ادعا ارایه نشود مصداق روشنی بر تضعیف و تبلیغ منفی بر علیه این نهاد است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل اززرنوشت نماز عبادی سیاسی این هفته به امامت حجت الاسلام محمد حسن علیقلی زاده امام جمعه زرین دشت اقامه شد.

خطیب جمعه زرین دشت در خطبه های این هفته خود با اشاره به مساله نهایی شده برجام و لغو تحریمها گفت:خبر نهایی شدن برجام و لغو تحریمهای اقتصادی که در ابتدای هفته گذشته توسط وزیرخارجه کشورمان و سپس توسط رئیس جمهور به مردم داده شد و در این خصوص نامه ای نیز از سوی رییس جمهور بعنوان پیام تبریک این دستاورد به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال نمودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پاسخ این نامه با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و عقب‌نشینی طرف‌های مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوشش‌های همه‌ی دست‌اندرکاران مذاکرات، بر پنج نکته‌ی مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.


حجت الاسلام علیقلی زاده در ادامه با اشاره به این 5 نکته گفتند: رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرایی شده این نکات را اصل مهم در اجرای برجام دانسته:
1-    مراقبت از انجام کامل تعهدات طرف مقابل خصوصا اینکه اظهارات برخی از سیاستمداران آمریکائی در این دو سه روز کاملاً موجب بدگمانی  شده است.
2 - به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود حل مشکلات با اقتصاد مقاومتی صورت خواهد گرفت و رفع تحریم‌ها در خصوص حل شدن مشکلات اقتصادی کافی نیست.
3-    توجه به هزینه‌های سنگین این معامله  ونباید خود را ممنون طرف غربی وانمود کنیم و با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار کنیم
4-     دستاورد کنونی بر اثر مقاومت ملت بوده این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.
5-    غفلت نکردن از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا


حجت الاسلام علیقلی زاده گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید توجه داشت که حتي اگر مساله هسته‌اي حل بشود دهها بهانه ديگر را براي تحريم و فشار پيش مي‌كشند و دشمني آمريكا با ايران تمام‌شدني نيست.

وی همچنین در خصوص انتخابات پیش رو به دیدار دیدار دست اندرکاران امر انتخابات با رهبر معظم انقلاب اشاره کردند و افزودند: ایشان به دست اندرکان انتخابان گفتند که مردم باید انسانهای صالح را انتخاب کنند، کسی‌ که وقتی در مسند نشست خود را سپر مشکلات کشور قرار دهد و کشور را به دشمن نفروشد  بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد به مجلس بفرستند«به نهادهای قانونی اهانت نشود، یک نهاد قانونی را نباید مورد افترا یا اهانت قرار بدهیم، درست است که یک نهاد دولتی و انقلابی ممکن است اشتباه کند اما این دلیل نمیشود که آنراتضعیف کنیم »



خطیب جمعه زرین دشت همچنین با اشاره به سخنرانی دیروز ریاست جمهور در جمع استانداران و فرمانداران کشور تصریح کردند: در انتخابات پیش رو وظیفه اولی و مهم احاد مردم شرکت حداکثری در امر انتخابات است که رئیس جمهور به این نکته اشاره کردند و از همه دست اندرکاران این امر خواستند که به این موضوع اهمیت ویژه ای بدهند که بسیار مورد توجه و تایید است ولی در بخش دیگری از سخنان ایشان جملات اعتراض گونه ای بود که نسبت به اقدامات شورای نگهبان داشتند و گفتند برخی از این تاییدها و یا عدم تاییدها یی که نسبت به نامزدهای انتخاباتی اعمال شده مستند به سلیقه بوده و قانونی نبوده است.



وی در ادامه گفت:اثبات این ادعا که برخی از این تاییدها و یا عدم تاییدها سلیقه ایی بوده است نیاز جدی به ادله دارد و اگر دلیلی محکمه پسند بر این ادعا ارایه نشود مصداق روشنی بر تضعیف و تبلیغ منفی بر علیه این نهاد است .

حجت اسلام علیقلی زاده افزودند : اهمیت کار شورای نگهبان و هیأت های نظارت بر انتخابات بر کسی پوشیده نیست توجه به اینکه جایگاه شورای نگهبان یک جایگاه کاملا قانونی و تعریف شده است و فیلترهایی که از طرف شورای نگهبان برای انتخاب و تایید و یا عدم تایید نامزدهای انتخابات وجود دارد،مورد تایید قانون و مجلس و رهبری است اینکه کسی بخواهد بعنوان اعتراض به نتیجه حاصل از عبور از فیلترهای تایید شده ،عملکرد شورای نگهبان را مخدوش کند و ارزش کار را تضعیف نماید ، خیانت به قانون و مردم است و به فرموده مقام معظم رهبری«هر فردی که در انتخابات ثبت نام می کند، یک حق دارد و ما که معتقد به اجرای عدالت هستیم، باید به طور کامل در راستای استیفای حقوق افراد دقت کنیم ».  


وی در پایان گفت : وجود برخی اختلاف نظرها درباره وظایف شورای نگهبان، ناشی از برداشت های متفاوت از قانون است بر اساس قانون اساسی، نظارت شورای نگهبان یک نظارت استصوابی است، نه استطلاعی. یعنی نظر نهایی را در مورد یک نفر می دهند و اجازه ورودش را به صحنه انتخابات صادر می کنند و این در همه جای دنیا در تمامی حکومتهای جمهوری و دمکراتیک یک اصل پذیرفته شده است. مردم باید هوشیار باشند و نسبت به آینده کشور حساسیت ویژه داشته باشند .




سالاد


نظرات بینندگان