کد خبر: ۸۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

امضای تفاهم نامه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس و دانشگاه شیراز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و هیأت همراه با مدیرعامل، معاونان و اعضای پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‏‌های نفتی منطقه‏ فارس و کارشناسان پژوهشی ستاد تهران در سالن کنفرانس شرکت پخش فرآورده‏‌های نفتی دیدار کردند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، مهندس امین، مدیرعامل پخش فرآورده‏‌های نفتی منطقه‏ فارس در این دیدار مشکلات عمده‏ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان را نداشتن خط لوله انتقال فرآورد‌ه‌های نفتی، پایین بودن ذخایر نفتی استان و پایین بودن کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه استان، تبخیر زیاد فرآورده‌های نفتی به ویژه در مناطق گرم استان و نامناسب بودن وضعیت ماندگاری فرآورده‌های نفتی در مخازن اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تلاش ما در این جهت است که استان فارس نیز به خطوط لوله سراسری متصل شود.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‏ فارس افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس برای ارتقای سطح فرآورده‌ها به یورو 4 تلاش می‌کند؛ ولی در حال حاضر گازوئیل و بنزین یورو 4 از محصولات پالایشگاه اصفهان و بندرعباس تهیه و در سطح شهر شیراز توزیع می‌شود.

مهندس امین مراتب خرسندی خود را از تعامل با دانشگاه شیراز اعلام و ابراز امیدواری کرد که بتوانند از توانمندی‏ های دانشگاه شیراز برای رفع معضلات موجود استفاده نمایند.

در ادامه جلسه، دکتر احمد عریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با ارائه مطالبی در خصوص کیفیت و سطح علمی دانشگاه شیراز، توضیحاتی را در خصوص دو قرارداد بزرگ بین دانشگاه شیراز و وزارت نفت را که برای بهینه‌سازی و ارتقای فناوری تولید متانول و فرآورده‌های پایین‌دست و همچنین ایزومریزاسیون نفتای سبک منعقد شده است، ارائه کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه شیراز به عنوان مهم‌ترین دانشگاه جامع در منطقه جنوب کشور از توانایی بالایی برای تحلیل و بررسی معضلات و همکاری در زمینه‌های مختلف فنی و مهندسی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی و حقوقی فرآورده‌های نفتی برخوردار بوده و قادر است در قالب پروژه‌های پژوهشی معضلات مطرح شده را رفع کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: تعاملات مشترک دانشگاه شیراز و شرکت فرآورده‌های نفتی برای دو طرف سرمایه گذاری مناسبی است و ما از این تعاملات استقبال می‌کنیم.

در ادامه، متخصصان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز و مدیر و اعضای پژوهش منطقه فارس و کارشناسان پژوهشی ستاد تهران در خصوص نقاط قوت و توانمندی‌های دانشگاه شیراز و مشکلات موجود شرکت تبادل نظر کردند.

دکتر فرشاد فرشچی تبریزی، مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز هم به عنوان نماینده دانشگاه شیراز با صنایع و سازمان‌های مختلف،‌ پیشنهادهای مناسبی را برای تسریع و ارتقای تعاملات دوجانبه دانشگاه شیراز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارائه کرد.

در پایان جلسه، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شیراز و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به امضای طرفین رسید.

بر اساس این گزارش، شرکت پخش فرآورده‏‌های نفتی استان فارس یکی از 37 منطقه‏ پخش فرآورده‏‌های نفتی کشور است که به لحاظ وسعت یکی از بزرگترین مناطق پخش کشور است و بعد از شرکت پخش فرآورده‏‌های نفتی تهران و اصفهان از نظر تولید فرآورده، سومین رتبه‏ کشور را داراست.


نظرات بینندگان