کد خبر: ۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

%85مصری‌هاخواهان حضوراسلام درحكومت

بر اساس نتايج يك نظرسنجي، ۸۵ درصد مردم مصر از نفوذ اسلام بر سياست‌هاي داخلي كشورشان استقبال كرده و آن را مي‌پذيرند.

نظرسنجي برخي از موسسات تحقيقاتي غربي نشان از تمايل جدي مردم جهان عرب و به خصوص مصر درباره حضور اسلام در مناسبات سياسي آينده كشورهاي خود دارد.

بنا براين گزارش در نظر سنجي صورت گرفته توسط موسسه "پيو " كه در قالب پروژه گرايش جهاني و در سال ۲۰۱۰ صورت گرفته است، اغلب مسلمانان از نفوذ اسلام در كشورهاي خود استقبال مي‌كنند.

در كشورهاي مصر، پاكستان و اردن از ايفاي جدي‌تر اسلام در سياست داخلي كشورهاي خود استقبال مي‌كنند و از اين كه اين نقش فعلا ناچيز است، ناراضي هستند.

بنا بر اين گزارش، اين مسئله در كشور مصر بر اساس اين نظرسنجي بارزتر از ساير كشورها است. دراين كشور نزديك به ۹۵ درصد مردم از تاثيرگذاري اسلام بر سياست داخلي كشور خود استقبال مي‌كنند و ۸۰ درصد مردم از تاثيرگذاري ناچيز اسلام در ابعاد كنوني ناراضي هستند.

هم‌چنين نيمي از مردم مصر معتقد هستند كه نقش اسلام در سياست داخلي كشور خود ناچيز است و بايد بيشتر شود.در كنار اين، ۸۵ درصد مردم كشور مصر از نفوذ اسلام بر سياست‌هاي داخلي كشورشان استقبال كرده و آن را مي‌پذيرند.

به نظر مي‌رسد با توجه به اين آمارها نگراني كشورهاي غربي از حاكم شدن جريان‌هاي اسلام‌گرا در مصر پس از سقوط احتمالي دولت مبارك كاملا معنادار است.

انتهای پیام/70

برچسب ها: اسلام
نظرات بینندگان