کد خبر: ۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

فيلم كونگ فو چينی با حضور احمدی نژاد!+ تصاویر

طی سال های اخیر ، ووشوی چین در سراسر ایران شناخته شده و به زودي اولین فیلم رزمی ووشو ساخت ایران با نام " اژدهای سرخ 1" به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش سرويس اجتماعي فردا به نقل از وب سایت رادیو بین المللی چین (CRI)، داستان فيلم " اژدهای سرخ 1"مربوط به برگزاري فستيوال هنرهاي رزمي در چين است كه يك گروه ايراني نيز در آن حضور مي يابند؛ پس از آنكه اين گروه مورد توجه يكي از كمپاني هاي فيلمسازي چيني قرار مي گيرد، تهيه كننده چيني براي انجام مذاكرات و ديدن نمايش اين گروه به ايران سفر مي كند اما در اين حين مشكلاتي براي استاد گروه به وجود مي آيد...

این فیلم با حضور تعدادي از بازیگران شناخته شده ایرانی و چینی، اساتید رزمی، ورزشکاران، هنروران و علاقمندان به ورزش ووشو ساخته شده است.

مسعود جعفری، موسس سازمان جهانی اژدهای سرخ ضمن حضور در اين فيلم به عنوان نقش اصلی، مسئوليت تهیه کنندگي و طراح صحنه های رزمی این پروژه را نيز بر عهده دارد.

از جمله نكات قابل توجه در اين اثر رزمي، حضور محمود احمدي نژاد در آن است!

به گفته استاد جعفری، صحنه هايي از نمايش رقص شير و رقص اژدها كه براي نخستين بار با اجرای شاگردانش در همایش بزرگ ورزشهای رزمی ایران با حضور احمدی نژاد برگزار شده نيز در اين فيلم دیده می شود.

نمايش رقص شير و رقص اژدها يكي از سنتهاي قدیمی فرهنگ چين است که معمولا در جشن هاي اين كشور اجرا می شود.

جعفري همچنين گفته كه بزودی مذاکراتي درباره ساخت فیلم "اژدهای سرخ 2" که قرار است به صورت مشترک با یکی از کمپانی های فیلمساز چینی انجام شود به چین سفر خواهد كرد.

طبق گزارش CRI، احمد راستگو، کارگردان این فیلم نکات جالب «اژدهاي سرخ 1» را اينگونه تشريح كرده است: تمامی حرکات رزمی این فیلم بدون استفاده از بدلکار و توسط خود بازیگران انجام شده ضمن آنكه شاگردان استاد جعفری از سراسر کشور و به صورت داوطلبانه در نقش های مختلف (اصلی، فرعی، هنرور) اين اثر حضور یافته اند.


استاد جعفري


نقش اول زن – شراره رخام


احمد راستگو – كارگردان







نظرات بینندگان