کد خبر: ۸۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

«بگم بگم های» روحانی به سبک «آن مرد رفته»/ آقای رئیس جمهور برای امید مردم چه تدبیری کرده اید؟

این نوع اظهارنظرها فارغ از این که به نوعی سرپوش گذاشتن به واردات بی رویه و انحراف افکار عمومی از این موضوع مهم است، نوعی بی اخلاقی و تهمت زنی است و جز در بازی سیاسی قابل تعریف نیست.
«بگم بگم های» روحانی به سبک «آن مرد رفته»/ آقای رئیس جمهور برای امید مردم چه تدبیری کرده اید؟به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، یکی می گفت: فرمانده یکی از گردان‌های ارتش رضاخان از سربازانش پرسید چرا به طرف دشمن شلیک نکردید؟ جواب دادند؛ به هزار و یک دلیل، اول آن که گلوله نداشتیم! و... فرمانده گفت؛ دیگه نگو! بقیه را فهمیدم. این حکایت امروز کسانی است که به سیاق آن «مرد رفته» موجی از «بگم بگم» را راه انداخته اند.

حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری همزمان از 138 طرح استانی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، گفت: وقتی که شما می‌خواهید یک قطعه یا دستگاه و چیز دیگری را تولید کنید بعد همزمان یک دستگاه فاسدی هم که نمی‌خواهم اسمش را ببرم و بگویم چگونه می‌تواند کالا را قاچاق وارد کند این شرایط مطمئنا نمی‌گذارد که شما رشد کنید.

البته این اولین باری نبود که روحانی از این ادبیات گفتاری استفاده کرد. به این نمونه ها توجه کنید:
....البته از برخی‌ حرف‌ها بگذریم که من به موقع جواب می‌دهم.
....بعضی سخنان را نشنیده بگیرید تا به موقع جواب آن‌ها داده شود.
....وقتی این مسیر به پایان برسانیم مسائل را در این زمینه باز می‌کنم و خیلی‌ها خجل می‌شوند.

ناگفته پیداست که این گونه گرد و مبهم حرف زدن فایده‌ای جز ایجاد شبهات برای کشور ندارد و اگر آقای روحانی از این گونه اقدامات اطلاعات موثقی دارد باید در اختیار دستگاه قضا قرار دهد تا به آن رسیدگی شود، نه این که مثل رئیس دولت نهم و دهم آن را جیب خود نگه دارد.

اما به نظر می رسد، پشت بگم بگم ها در آستانه انتخابات، نیات دیگری نهفته است. این نوع اظهارنظرها فارغ از این که به نوعی سرپوش گذاشتن به واردات بی رویه و انحراف افکار عمومی از این موضوع مهم است، نوعی بی اخلاقی و تهمت زنی است و جز در بازی سیاسی قابل تعریف نیست.

البته شبهه افکنی و ابهام سازی در ایام حساس انتخابات چندان دور از انتظار نبود چرا که اشرفی‌اصفهانی، رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری سال گذشته گفته بود: سال ۹۴ به دلیل برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال مهمی است بنابراین اگر دولت این طرف سال(۹۳) افشاگری کند، مطالب برای سال ۹۴ کهنه خواهد شد!
متأسفانه حسن روحانی برخلاف مواضع و وعده‌های ایام انتخابات 92، با توسل به روش‌ های غیرمنطقی که منتقدش بود، امروز از همان ادبیات به همان شیوه استفاده می کند.

کارشناسان معتقدند: حسن روحانی به‌‌ جای تهدید به افشاگری راجع به قاچاق و سرگرم کردن مردم و فرار رو به جلو، ضمن پاسخگو بودن درباره واردات بی‌رویه و چرایی محرمانه نگه داشتن آمارهای اقتصادی و قراردادهای بین المللی، توضیح دهد که در دوران پسابرجام برای مشکلات عدیده مردم چه تدبیری کرده است.

 آقای روحانی امید مردم به تدبیر شماست
نظرات بینندگان