کد خبر: ۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۲ بهمن ۱۳۸۹

هزينه تبليغات در برنامه فردوسي پور چقدر است؟!

شايد در نگاه اول اين عدد براي تبليغ در صداوسيما عددي كلان به نظر نرسد، اما اگر قرار باشد براي اين عدد تنها عادل فردوسي‌پور 3بار اسم اسپانسر را در طول برنامه از زبان خود خارج سازد و براي حدود 600هزار تا 1ميليون نفر نيز در جواب پيامك آنها پيامك تاييد به نام اسپانسر ارسال نمايد، اين عدد بسيار كلان خواهد بود!

شايد براي آنهايي كه هر هفته پاي برنامه جنجالي و در عين حال دوست‌داشتني نود و عادل فردوسي‌پور پرحاشيه مي‌نشينند، سوال باشد كه هزينه تبليغات در اين برنامه براي اسپانسر جوايز چقدر آب مي‌خورد؟!
عادل فردوسي‌پور تهيه‌كننده و مجري برنامه نود كه تقريبا هر هفته ميليون‌ها نفر از ايرانيان را پاي تلويزيون مي‌نشاند تا با زبان منطق و حتي بعضا بي‌منطق خود به تحليل فوتبال ايران بپردازد، در عين اينكه در عمل نشان داده است در اين امر موفق ظاهر شده است، ظاهرا در بحث استفاده بهينه از اين برنامه و اقتصادي كردن آن نيز به شدت موفق عمل كرده است!
وي كه در سال‌هاي ابتدايي اجراي برنامه نود خيلي به فكر بهره‌برداري مالي نبود و تلاش خود را بر ارتقاي سطح كيفي برنامه خود نهاد، در اين چند ساله براي نيل به اين هدف نيز اقدامات مفيدي نموده است. وي در اين خصوص با برنامه‌ريزي موفق براي تبليغات موثر در اين برنامه با راه‌اندازي مسابقه پيامك خود توانست نه تنها به تاثيرگذاري بيش از پيش برنامه خود كمك كند، كه به نسبتِ مسابقه پيامك و اهميت برنامه خود بر قيمت تبليغات نيز بيافزايد!
اين مسابقه پيامك كه بعضي اوقات به دليل نتايج خود  توانسته روند فوتبال كشور را نيز دستخوش تغييرات نمايد، به ابتكار شخص فردوسي‌پور صورت گرفته و جز اولين مسابقات پيامكي است كه در صداو سيما كليد خورده است!
ظاهرا مسابقه پيامكي نود ركورد بيشترين شركت كننده در دنيا را نيز از آن خود كرده است .
به همين منظور براي اينكه اين مسابقه پيامك بتواند جوايز نفيسي به برندگان خود اهدا كند تا با استقبال بيشتر مخاطبان روبرو شود، به جذب اسپانسر انحصاري در هر برنامه روي آورده كه حداقل قيمت هر جايزه را نيز تهيه كننده برنامه مشخص مي‌كند! روندي كه پس از نود در بسياري از برنامه‌هايي كه از مسابقه پيامك استفاده مي‌كنند پيش گرفته شده است.
حامي مالي اين برنامه براي حضور در برنامه‌هاي عادي بايد قيمتي في‌مابين 17 تا 20 ميليون تومان پرداخت نمايد. شايد در نگاه اول اين عدد براي تبليغ در صداوسيما عددي كلان به نظر نرسد، اما اگر قرار باشد براي اين عدد تنها عادل فردوسي‌پور 3بار اسم اسپانسر را در طول برنامه از زبان خود خارج سازد و براي حدود 600هزار تا 1ميليون نفر نيز در جواب پيامك آنها پيامك تاييد به نام اسپانسر ارسال نمايد، اين عدد بسيار كلان خواهد بود! اين در حالي است كه ارسال پيامك توسط صداوسيما به مخاطبان هزينه خاصي براي اين سازمان در برندارد.
جالب اينجاست كه هزينه اسپانسرينگ در اين برنامه به نسبت اهميت برنامه نيز تغيير كرده و به عنوان مثال در برنامه‌هايي كه از پيش مشخص است جزء برنامه‌هاي پربيننده نود خواهد بود، اين هزينه بعضا تا دو برابر نيز افزايش پيدا مي‌كند! اين در حالي است كه صداوسيما نيز در طول هر برنامه نود حداقل 3 نوبت نيز تبليغاتي چند دقيقه‌اي پخش مي‌كند كه هزينه اين آگهي‌ها جز آگهي‌هاي درجه يك، يعني گرانترين نوع تبليغات در صداوسيما است.
انتهای پیام/70

برچسب ها: نود
نظرات بینندگان