کد خبر: ۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

هنرمندان مسلمان آمريكا روايت هاليوود از اسلام را بازنويسي مي‌كنند

انجمن امور عمومي مسلمانان، با تاسيس كمپاني «مسلما موويز»، سعي در تربيت سينماگران مسلمان دارد تا در مقابله با هاليوود، از اين پس خود راوي حقايق ديني خود باشند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت خبري اي‌بي‌سي نيوز، در حالي كه ساليان سال است كه دنيا شاهد تماشاي سيل عظيمي از فيلم‌هاي سينمايي و تلويزيوني است كه هاليوود عليه اسلام و مسلمانان مي‌سازد و همچنان اسلام را دين خشونت و مسلمانان را تروريست‌هايي بي‌رحم معرفي مي‌كند، سرانجام گروهي از مسلمانان آمريكا به اين فكر افتاده‌اند كه با تربيت فيلمنامه‌نويساني متبحر، از اين پس، اين خود مسلمانان باشند كه با ديدي واقعي از دينشان، داستان خود را روايت مي‌كنند.
انجمن امور عمومي مسلمانان براي شروع اين طرح از ماه آينده براي سينماگران برنده جوايز ايمي و نامزد جوايز اسكار، كارآگاه‌هاي آموزشي برگزار مي‌كند تا بدين وسيله آنها را هرچه بيشتر با چهره‌ حقيقي اسلام و مسلمين آشنا كند، تا آنها نيز در به تصوير كشيدن اين دين و طرفدارانش كمي بيشتر جانب حقيقت را نگه دارند.
البته بنا به اعلام انجمن مسلمانان، هدف از اجراي اين طرح در مراحل پيشرفته‌تر حركت به سمتي است كه آمريكايي‌هاي مسلمان بيشتري پشت و جلوي دوربين قرار گيرند كه در همين راستا كمپاني جديدي تحت عنوان «مُسلِما موويز» در آمريكا در حال تاسيس است.
اخيراً طرحي ديگر تحت عنوان «مسلمانان در سينما و تلويزيون» توسط چند كمپاني سينمايي غيردولتي آمريكا در حال اجرا است كه براساس آن كلاس‌هايي براي آموزش بازيگران و فيلمسازان جوان مسلمان ترتيب داده شده است، انجمن مسلمانان نيز با اين كمپاني‌ها در حال همكاري است.
«ديانا ناصر» رابط هاليوود و انجمن امور عمومي مسلمانان گفت: هدف از اجراي اين طرح، ترغيب و آموزش مسلمانان براي اين است كه خودشان داستان خود را روايت كنند، اين حقيقت وجود دارد كه مردم زيادي در دنيا هستند كه خيلي علاقه‌مند هستند كه ببيند اسلام چگونه ديني است و مسلمانان چگونه انسان‌هايي هستند.

انتهای پیام/70

برچسب ها: هالیوود
نظرات بینندگان