کد خبر: ۸۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی در این شرکت خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علی صداقت‌پور ظهر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش تولید و صنعت و شهرک‌های صنعتی است فعالیت این کمیته در همین راستا انجام می‌شود تا با اقدام و عمل و تعامل و همکاری بین بخش دولتی و خصوصی، منویات رهبر معظم انقلاب محقق شود.  

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی است که این مهم با ایجاد شهرک‌های صنعتی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه اشتغال‌زایی با حداقل هزینه و سرمایه، ساماندهی استقرار واحدهای صنعتی، ایجاد ارزش‌ افزوده محصولات تولیدی و جلوگیری از تمرکز ناموزون صنایع به همراه ایجاد تنوع در صنایع و تکمیل زنجیره‌های تولید از رویکردهای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در شهرک‌های صنعتی محقق می‌شود گفت: در استان فارس با ایجاد 60 شهرک صنعتی فعال، بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری، استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های فارس حداقل یک شهرک صنعتی فعال وجود دارد و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی در تمام مناطق این استان وجود دارد و فارس در زمینه تعداد شهرک‌های صنعتی آماده واگذاری زمین به متقاضیان، عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

صداقت‌پور افزود: شهرک‌های صنعتی در استان فارس با جذب بیش از 17 هزار میلیارد ریال سرمایه در قالب 2 هزار و 400 واحد صنعتی، تولیدی و کارگاهی افزون‌بر 30 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند که امیدواریم امسال و با بهره‌برداری از واحدهای صنعتی در حال ساخت ظرفیت اشتغال افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

وی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال در کمیته اقتصاد مقاومتی شهرک‌های صنعتی این استان را تقویت و حمایت از صنایع مستقر و رفع موانع و مشکلات آن‌ها باهدف حفظ اشتغال و تولید واحدهای صنعتی و نیز توسعه کیفی شهرک‌ها با اجرای پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: برای فعال کردن واحدهای راکد و نیز فعال کردن ظرفیت‌های نیمه‌خالی برخی واحدها نیز برنامه‌هایی نظیر کلینیک صنعت با حمایت بیشتری تداوم می‌یابد.

صداقت‌پور با تأکید بر اینکه شهرک‌های صنعتی بهترین بستر در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند گفت: با توجه به اینکه فعالیت واحدهای صنعتی در راستای افزایش تولید داخلی و پایدار بوده، زمینه مستعدی برای افزایش توان تولید داخلی و نیز صادرات فراهم ‌شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان