کد خبر: ۸۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
اکبری امام جمعه قیروکارزین:

برای پیشگیری از اعتیاد و طلاق و... با برنامه ریزی و جذاب سازی ، جوانان را به جلسات مذهبی بکشانیم

عنایت الله اکبری امام جمعه قیروکارزین کار فرهنگی بدون بستر سازی را بی نتیجه دانست.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پرگون ، حجت الاسلام اکبری امام جمعه قیروکارزین در اجلاسیه مجمع بسیج شهرستان قیروکارزین ضمن تبریک مجدد سال نو گفت: توفان سهم گینی بر بشریت وارد شده است که اخلاق ، معنویت ، حجاب ، حیا و... را با خودش را خواهد برد و همه باید برای جلوگیری از خسارت های ناشی از این توفان شبانه روز تلاش کنیم.

امام جمعه قیروکارزین افزود: بستر های خوبی برای سنگرسازی فرهنگی وجود دارد که مهمترین آنها حضور چشمگیر مردم شهرستان قیروکارزین در مراسماتی مانند محرم ، فاطمیه ، اربعین ، شبهای قدر و... است. اینها نشان میدهد که سابقه ی دینی این مردم بر دیگر جهات سبقه دارد.

اکبری خاطر نشان کرد: از همه ی نهادهای دولتی و مردمی میخواهم که با وحدت رویه همدلی بیشتری را رقم بزنند تا شاهد رشد روز افزون شهرستان در زمینه های مختلف باشیم.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی بدون بستر سازی بی نتیجه خواهد ماند و بهترین بستر های موجود ، مساجد و حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی دیگر هستند. نماز جمعه نیز یکی از بهترین بستر های موجود در بُعد فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی می باشد که علاوه بر حضور همگانی باید مبلّغ این نهاد انقلابی باشیم و دیگران را نیز به حضور در نماز جمعه تشویق و ترغیب کنیم.

ایشان در ادامه افزودند: باید کودکان و نوجوانان را از همان سنین کودکی با نماز جمعه آشنا کرد. بنده اولین نماز جمعه ای که ما را آوردند در مصلای شهر قیر هنوز در خاطر دارم و حتی اتفاقی که در آن نمتز جمعه افتاد نیز هنوز فراموش نکرده ام. لذا فرزندانتان را به نماز جمعه بیاورید تا از همان آغاز با مبانی دینی و جایگاه این فریضه ی مهم اسلامی آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان قیروکارزین در پایان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اعتیاد ، طلاق و دیگر معضلات اجتماعی و فرهنگی ، باید جلسات مذهبی و فرهنگی مانند فاطمیه و محرم را پر رونق تر برگزار کنیم و با جذاب سازی فضای مساجد و برنامه های متنوع و مطلوب جلسات ، جوانان را به این مجالس بکشانیم.

پایان خبر/

نظرات بینندگان