کد خبر: ۸۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

توصیه یکی از دانشمندان هسته ای استان به‌ جوانان

حفظ دستاورد مهم هسته ای، اراده و همت جوانان این مرز و بوم را می طلبد که با جهاد علمی خود، پرچمدار شایسته ای برای پیشگامان بزرگ و شهدای عزیز هسته ای باشند.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از لادستان، یکی از دانشمندان هسته ای لارستان و دانشجوی دکترای مهندسی هسته ای، به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای پیامی منتشر کرده که در زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین فارس به آن دست خواهند یافت»
بحارالأنوار،ج ۶۴،ص ۱۷۵

فناوری هسته ای یکی از تکنولوژی های جدیدی که در یک قرن اخیر، مورد توجه کشورهای جهان قرار گرفته است و همواره به عنوان نقطه قدرت چه از لحاظ جایگزین مناسب سوخت های فسیلی، فناوری پزشکی و صنعتی، تسلیحات و... حائز اهمیت بوده و می باشد.

فناوری هسته ای از نظر علمی در سه زیر شاخه علوم پایه(فیزیک با گرایش هسته ای تا مقطع دکتری) مهندسی(مهندسی هسته ای با گرایشهای پرتو پزشکی، راکتور، چرخه سوخت و... که هر کدام از گرایش ها تا مقطع دکتری امکان ادامه تحصیل می باشد) و تخصص پزشکی هسته ای، از زیرمجموعه های تخصص پزشکی تقسیم بندی می گردد.

از آنجایی که دسترسی به این تکنولوژی در کل جهان منحصر به چند کشور است که بحمدلله و با تلاش و مجاهدت های شهیدان هسته ای و دانشمندان جوان، میهن اسلامی ما نیز توانسته این انحصار علمی را بشکند و خود را به عنوان کشوری دارای فناوری هسته ای به جهانیان معرفی نماید، جای بسی مباهات و افتخار است.

از این رو حفظ این دستاورد مهم اراده و همت جوانان این مرز و بوم را می طلبد که با جهاد علمی خود، پرچمدار شایسته ای برای پیشگامان بزرگ و شهدای عزیز هسته ای باشند.
برچسب ها: لارستان ، هسته ای
نظرات بینندگان