کد خبر: ۸۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

استاد دانشگاه بازل سوئيس ميهمان دانشگاه پيام نور جهرم

نشست علمي با موضوع خانواده، زن درجامعه غربي با سخنراني پرفسور رينهولد برنهاردت در دانشگاه پيام نور جهرم برگزار شد .
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي دانشگاه پيام نور جهرم، نشست علمي با موضوع خانواده، زن در جامعه غربي در اين دانشگاه برگزار شد.

سخنران اين نشست پروفسور رينهولد برنهاردت استاد و رييس سابق دانشكده الهيات دانشگاه بازل سوييس بود. پرفسور رينهولد برنهاردت ضمن ابراز خوشحالي از سفر به كشور مان مردم ايران را بسيار مهربان و با فرهنگ ناميد و از بودن در اين كشور و در ميان مردم آن اظهار خوشحالي نمود. 

وي اظهار داشت: من فقط بعنوان يك معلم و استاد به ميان شما نيامده ام بلكه بيشتر بعنوان يك دانشجو در جمع شما حاضر شده ام تا از شما درباره خانواده و زن در اسلام ياد بگيرم و يك بحث تطبيقي در قالب يك گفتگو در اين زمينه با هم داشته باشيم وي در اين نشست بحث خود را در دو قسمت خانواده در مسيحيت و زن در مسيحيت ارائه داد.

وي با ارائه چارچوب كلي از كليسا به تشريح جايگاه زن و چالشهاي كه جامعه مسيحيت و خانواده در غرب با آن روبرو است، پرداخت.

وي با مقايسه نگاه مسيحيت كاتوليك و پروتستان در باب اهميت خانواده و زن براين نكته تاكيد داشت كه جامعه غربي پيامدهاي زيان بار سست شدن بنيان هاي خانواده را درك كرده و در حال حاضر در پي تحكيم خانواده است.

در نگاه مسيحي جامعه غربي، زنگ خطر سستي بنيان خانواده به صدا درآمده و پيامدهاي منفي آن سبب گرديده پاپ از مردم بخواهد با محوريت دين، محبت و علاقه را بارديگر به خانواده ها برگرداند و اين كار را سبب تقويت معنويت الهي بر شمرده است.

همانگونه كه پروتستان ها نيز با نگاهي متفاوت برهمين امر مهم تاكيد داشته اند. وي همچنين به ارتقاي جايگاه زنان در كليساها اشاره كرد و اظهار داشت: باهمه اينها كاتوليك ها هنوزاجازه نمي دهند زنان به مقام موعظه گري دركليسا دست يابند اما پروتستان ها منزلت پايين زنان در مسيحيت را يك مساله تاريخي و قابل تغيير مي دانند. دكتر برنهاردت همچنين خواهان مقايسه اين موضوع با تعاليم اسلامي گرديد.

در ادامه اساتيد حاضر در نشست به طرح سوالات و ديدگاههاي خود در اين زمينه پرداختند و با وي به گفتگو كردند.
نظرات بینندگان