کد خبر: ۸۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
رئیس حوزه هنری استان فارس:

فارس نیازمند مدیریت واحد فرهنگی است /سند توسعه فرهنگ در استان عملیاتی شود

محمد کرم اللهی گفت: ۶ سال از تدوین سند توسعه فرهنگ استان فارس می‌گذرد، و عملیاتی کردن این سند توسعه نیاز به مدیریت واحد فرهنگی دارد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، محمد کرم‌اللهی شامگاه شنبه در مراسم شب شعر سبط النبی که با حضور شاعران استان فارس برگزار شد، به خلا فرهنگی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت واحد فرهنگی نیاز استان فارس و کمترین توقع فعالان و عناصر فرهنگی استان است.

وی با بیان اینکه سند توسعه فرهنگی استان در سال 89 تدوین شده است، گفت: این سند کلیت برنامه‌های فرهنگی را مورد توجه قرار داده و باید تحت یک مدیریت واحد عملیاتی شود اما اغلب عناصر و مسئولان فرهنگی یا از آن بی‌اطلاع یا بی توجه هستند.

رئیس حوزه هنری استان فارس با اشاره به غنا و گستردگی فرهنگ در استان فارس افزود: این تنوع و گستردگی باید تحت یک مدیریت واحد باشد که با رصد دقیق وضعیت کنونی برای آینده فرهنگی برنامه‌ریزی کند.

کرم‌اللهی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی غدیر در استان فارس خاطرنشان کرد: آورده فرهنگی استان فارس باید مورد استفاده در سطح ملی و بین‌المللی باشد بنابراین نباید در وضعیت حال متوقف بود و باید با نگاه به آینده افق‌های گسترده‌تری را مدنظر داشت.

وی با بیان اینکه کارگزار فرهنگی نباید از فعال فرهنگی جدا باشد، تصریح کرد: در تولید فرهنگی سه بخش اثر، موثر و متاثر وجود دارد که باید به این سه عنصر تعامل برقرار شود و نخبگان جامعه نیز بر تعامل و ارتباط آنها نظارت داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان فارس بیان کرد: باید رصدخانه فرهنگی در قرارگاه غدیر شکل بگیرد و گذشته، حال و آینده مورد توجه مدیران فرهنگی قرار گیرد امری که در استان فارس کمتر دیده شده است.

کرم‌اللهی با بیان اینکه مسئله فرهنگ فارغ از تغییر دولت‌ها و نگاه‌های سلیقه‌ای است، اظهار داشت: باید به دور از جزیره‌ای عمل کردن و با پژوهش درست نقشه راه را ترسیم کرد چراکه غیر از این دچار سهل‌انگاری فرهنگی و به تعبیر مقام معظم رهبری دچار ولنگاری فرهنگی می‌شویم.

وی با بیان اینکه توقف در گذشته و حال در فعالیت‌های فرهنگی منجر به ولنگاری فرهنگی می‌شود، گفت: باید با تشکیل صف واحده در جبهه فرهنگی کارکردها و اثرگذاری فرهنگی را گسترش داد و اگر قرار است اقتصاد مقاومتی ریشه‌ای شکل بگیرد باید در جغرافیایی باشد که زمامدارانش انسان‌ساز باشند.

به گزارش تسنیم در این مراسم احد ده‌بزرگی، غلامرضا کافی، زهرا اسکندری، مرضیه مرادی و سید محمد امین جعفری از شاعران جوان و پیشکسوت استان فارس به شعرخوانی پرداختند. 

احد ده‌بزرگی، شاعر پیشکسوت شعر آئینی در استان فارس با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب در دی ماه 95 در شیراز از رئیس حوزه هنری درخواست کرد که در این جشنواره به جوانها توجه بیشتری شود و حوزه هنری در زمینه شعر انقلاب حرکت و موج ایجاد کند. 

سید محمد امین جعفری، شاعر جوان استان فارس نیز در این مراسم مدیریت جهادی را در عرصه فرهنگ در استان فارس ضروری دانست و گفت: حوزه فرهنگ از طریق یک تالار شدنی نیست بلکه باید در بین مردم روستاها و شهرهای استان فارس آن را دنبال کرد.

نظرات بینندگان