کد خبر: ۸۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
نماینده شیراز در مجلس:

سیاست بر وضعیت اقتصادی فارس سایه انداخته است/ تشکیل گروه های مشورتی با حضور طیف های مختلف سیاسی در فارس

رجبی گفت: طرح الحاق فارس به دریا مصوبه ملی است و باید از این نگاه به آن نگریست.
به گزارش شیرازه، فرج‌الله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس در نشست خبری با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی خوبی از وضعیت اقتصادی کشور به مردم انجام شود اظهار داشت: این به معنی نگران کردن مردم نیست بلکه به معنی حساس کردن مردم و آوردن آنها در حوزه برنامه‌ریزی است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی مسئولان قوا باید این حساسیت و مسئولیت‌پذیری را داشته باشند خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی بحثی است که می‌تواند به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود به شرطی که عده‌ای به این مفهوم جفا نکنند و تمامی مسئولان و مردم در عمل در راستای تحقق آن بکوشند.

تسنیم نوشت: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه سیاست در استان فارس بر وضعیت اقتصادی آن به شدت سایه افکنده است افزود: لازم است به عنوان یک وظیفه ملی با لایه‌های مختلف جامعه درباره وضعیت اقتصادی کشور مفاهمه صورت گیرد و هر کدام از اقشار جامعه بدانند چه سهمی در کمک به مملکت دارند زیرا با تغییر دولت شرایط اقتصادی تغییری نمی‌کند و این موضوع فراجناحی است.

رجبی تصریح کرد: می‌توان با کمک برخی از لایه‌های اجتماعی از جمله دانشگاهیان، کارمندان دولت، دانشجویان، معلمان و غیره با درک صحیح از موقعیت کنونی اقتصادی کشور، گام به گام از این موضوع گذر کرد.

وی با اشاره به گروه‌های مشورتی که تاکنون با تلاش تعدادی از نمایندگان مردم استان فارس تشکیل شده است بیان کرد: این گروه‌های مشورتی در حوزه‌های مختلف تشکیل و اسامی آنها مشخص شده است و اعضای این گروه‌ها الزاما دولتی و یا غیردولتی، اصلاح‌طلب و یا اصولگرا نیستند بلکه براساس تخصص وارد این کارگروه‌ها شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی اعضای این کارگروه‌ها صاحب‌نظر هستند و برنامه و مطلب دارند عنوان کرد: تلاش نمایندگان استان فارس بر این است که رویارویی با مسائل با همراهی صاحبنظران اتفاق بیفتد.

رجبی با اشاره به اینکه با فعالان اقتصادی و افرادی که از سرمایه‌گذاری مطلع هستند و با گروه‌های فرهنگی و فرهنگیان جلساتی تشکیل شده است اظهار داشت: نتیجه این جلسات در تصمیم‌گیری‌های نمایندگان استان مؤثر است.

وی با بیان اینکه سهم نمایندگان استان فارس در کمیسیون کشاورزی دو نفر و در کمیسیون فرهنگی یک نفر است اما از نمایندگان استان هیچکس وارد کمیسیون برنامه و بودجه نشده است افزود: افراد براساس تخصص و توانایی‌ها وارد کمیسیون‌های دلخواه خود نشدند و انتخاب اعضای کمیسیون‌های مجلس مکانیزم خاص خود را داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعامل و ارتباطات نمایندگان استان خوب است و می‌توانیم مجمع نمایندگان خوبی داشته باشیم گفت: این مجمع تاثیری در حضور نمایندگان در کمیسیون‌ها نداشت.

رجبی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان فارس برای مستندسازی تمام فعالیت‌های جلسات نمایندگان تلاش می‌کند تا این فعالیت‌ها به طور کامل به اطلاع مردم برسد.

وی تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان فارس را مهم‌ترین اولویت خود دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش در این زمینه برای مردم در اقتصاد روزمره آنها ملموس باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کار زودبازده نیست و کار سختی است اما اگر اتفاق بیفتد و حتی اگر حاصل یک دوره نمایندگی من این باشد که چند گام در توسعه سرمایه‌گذاری در استان برداشته شود برای من اغنا کننده است.

رجبی با بیان اینکه تصویر سرمایه‌گذاری در استان فارس از بیرون استان تصویر مناسبی نیست و این مشکل بسیار تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: باید یک بار برای همیشه نقشه‌های راه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعیین و طرح‌های توجیهی متقن برای سرمایه‌گذاران تهیه شود تا بتوان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

وی فراهم کردن برخی از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای سرمایه‌گذاری، تسهیل در بروکراسی اداری در این حوزه، جلوگیری از پس‌زدگی سرمایه‌گذاری در دیگر نقاط استان را از جمله مواردی عنوان کرد که زمینه سرمایه‌گذاری در استان فارس را تسهیل می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تکرار این موضوع که در استان ما سایه سنگین سیاست بر سرمایه‌گذاری مشهود است تصریح کرد: وقتی که سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود اول می‌خواهند ببینند این کدام سمت است و بررسی نمی‌شود که چه نتایجی برای استان به دنبال دارد.

رجبی با بیان اینکه باید در تبیین نقشه راه سرمایه‌گذاری استان افراد متخصص ورود کنند و این ربطی به گروه‌های سیاسی ندارد گفت: باید فضای اقتصادی استان غیرسیاسی‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری شیراز با وجود ظرفیت‌های زیاد در این شهر آمادگی کامل برای همراهی با سرمایه‌گذاران را ندارد و گاهی خود مانع سرمایه‌گذاری می‌شود عنوان کرد: برخی مدیران استان با این مسیر همراه نیستند اما مدیران و کارکنانی که در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب و حمایت از آن لیاقت از خود نشان می‌دهند باید حمایت مادی و معنوی شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان فارس باید تمام مدیران و مسئولان و حتی مردم آنچه در توان دارند به میدان بیاورند و نهادهای نظارتی محلی نیز به رسالت خود به خوبی عمل کنند تا در مدت زمان کوتاهی از آئین‌نامه‌های موجود یک دستورالعمل ساده، سهل‌الوصول، واضح و روشن از سرمایه‌گذاری تبیین شود.

رجبی با بیان اینکه ایجاد شغل به سرمایه و پول نیاز دارد و در حال حاضر دولت پولی در بساط ندارد افزود: باید بخش خصوصی را وارد کرد اما باید به آن امنیت و احساس امنیت داد تا کار انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه تمامی مدیران استان باید سالم، توانمند و با سیاست‌های کلی نظام همسو باشند تصریح کرد: در حوزه مدیریت‌ها باید مدیری که توانمند نیست خودش میدان را به مدیران توانمند بدهد، رگ مدیریتی استان نیازمند خون تازه است و برخی از مدیران استان با این شاخصه‌های مدیریتی همراه نیستند.  

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره الحاق چند روستا از استان هرمزگان به استان فارس و الحاق استان فارس به خلیج فارس بیان کرد: باید ببینیم منافع ملی ما چه می‌گوید، اثر این برنامه و مصوبه ملی است و باید از این نگاه به آن نگریست.

رجبی عنوان کرد: تا یک ماه آینده همایشی برگزار می‌شود که در آن همایش مدیران استان، نمایندگان استان و دانشگاهیان و تمامی علاقمندان تاثیرات ملی این الحاق را بررسی کنند.
نظرات بینندگان