کد خبر: ۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

ایجاد بانک اطلاعاتی افراد چاق در شیراز

رئیس بیمارستان مادر و کودک غدیر از ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران چاق در این مرکز آموزشی- درمانی خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبر جنوب، دكتر مسعود اميني اظهار داشت: طي 4 سال اخير اطلاعات بيماران چاق مراجعه كننده به بيمارستان مادر و كودك در تمامي زمينههاي بهداشتي- درماني مربوط به آنها اخذ و پس از تهيه يك نرم افزار ثبت شده است.
وي يادآور شد: طي يك سال اخير اين اطلاعات به شكل يك فايل كامپيوتري درآمده و اخيراً اين موارد به وضعيت بيمار پس از عمل، نتايج آزمايشات و عكس برداري، عوارض و مشكلات احتمالي پس از جراحي نيز توسعه يافته است.
دكتر اميني گفت: در حال حاضر اطلاعات در اين بانك ثبت شده و افراد چاقي كه خود تمايل به ثبت اطلاعات براي مشاوره و تكميل بانك داشته باشند هم مي توانند به ما مراجعه كنند.
وي افزود: اين بانك براي امور پژوهشي و دسترسي آسان تر جراحان داراي كد مجاز مراكز مختلف درماني استان و به منظور ارائه خدمات تشخيصي و درماني مطلوبتر تشكيل شده و هدف ما تسهيل در امور پژوهشي مربوط به بيماري چاقي و ارتقاي آموزش دستياران فوق تخصصي رشته‌هاي مربوطه مي باشد تا زمينه تشخيص و درمان بهتر را فراهم كند.
رئيس بيمارستان مادر و كودك غدير گفت: در حال حاضر اطلاعات بيش از يك هزار و 200 بيمار دچار چاقي در اين بانك ثبت شده كه اكثر آنها زن هستند. افراد مبتلا به چاقي مي توانند با مراجعه به اين بيمارستان علاوه بر تكميل بانك، مشاوره تغذيه و ورزش بگيرند.دكتر اميني افزود: در همين خصوص از دانشجوياني كه مايلند پايان نامه خود را در خصوص مسايل مربوط به چاقي تهيه كنند، حمايت مي كنيم. وي يادآور شد: بيش از 75 درصد بيماران دچار چاقي كه نام آنها در اين بانك اطلاعاتي ثبت شده،
زن هستند و مهمترين دليل اين وضع، تغيير سبك زندگي اعم از كم تحركي و تغذيه غلط است كه افراد بايد اين مسئله را جدي بگيرند. دكتر اميني گفت: ميانگين ابتلاي ديابت و فشارخون در اين بيماران بيشتر از افراد غيرچاق مي باشد و ميانگين وزني افراد عضو بانك اطلاعاتي يادشده 120 كيلوگرم گزارش شده كه چاق ترين آنها 205 كيلوگرم وزن دارد.

نظرات بینندگان