کد خبر: ۹۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
ردپای دخالت های سیاسی اجاره نشینان ساختمان آجری؛

اهداف پشت پرده اعلام نشدن نتایج انتخابات یک تشکل دانشجویی

پتانسیل بالای دانشگاه و انگیزه بالای دانشجویان در فعالیت های علمی و سیاسی باعث شده که برخی از جریانات تندرو و افراطی بیرون از دانشگاه با دخالت های بی مورد اهداف سیاسی خود را از این محیط آغاز و دنبال کنند.
اختصاصی شیرازه، جریانات سیاسی در طول انقلاب اسلامی همواره توجه ویژه ای به دانشگاه داشته اند؛ منشا برخی از تحولات سیاسی و اجتماعی کشورمان از دانشگاه آغاز و بعد از آن به بدنه جامعه منتقل می شود.

پتانسیل بالای دانشگاه و انگیزه بالای دانشجویان در فعالیت های علمی و سیاس باعث شده که برخی از جریانات تندرو و افراطی بیرون از دانشگاه با دخالت های  بی مورد  اهداف سیاسی خود را از این محیط آغاز و دنبال کنند.

به گزارش شیرازه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که طی چندین سال گذشته یکی از پرمناقشه ترین تشکل های دانشجویی کشور به شمار می رود هفته گذشته و بعد از دو سال با تایید هیئت نظارت دانشگاه انتخابات برگزار می کند. اما به دلایل نامعلومی و فشار استانداری فارس هیئت برگزاری انتخابات که نمایندگانی از انجمن هستند و هیئت نظارت نتایج انتخابات را اعلام نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین مقامی نماینده رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره در گفتگو با سایت غریو می گوید: انتخابات و شمارش آرا انجام شده است و هیئت نظارت باید هرچه سریعتر نتیجه ی نهایی را اعلام کند.

وی با اشاره به دخالت برخی از مسئولین استانداری در انتخابات دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی گفته به نظر بنده این انتخابات تمام شده و فشارهای استانداری و نهادهای مختلف سبب کند شدن به اتمام رسیدن این مسیر شده است.

عضو هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی از فشارهایی جهت لغو این انتخابات خبر داده و گفته است: قطعنا هیئت نظارت تسلیم فشارها نخواهد شد و هیچ ارگانی در بیرون از دانشگاه نمی تواند در این امر دخالت کند.

مقامی همچنین گفته است: استانداری فارس در اقدامی سبب لغو انتخابات در دانشکده بهداشت شد که به دلیل اینکه در این دانشکده رای ها جمع آوری شده بود خللی در انتخابات اتفاق نیفتاد چرا که تقریبا رای گیری تمام بود.

 دخالت های استانداری فارس در روند برگزاری انتخابات تشکل هایی دانشجویی در حالی است که این امر وجاهت قانونی ندارد.

به نظر می رسد بستر سازی و کادر سازی جهت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده از اهداف  برخی از مدیران استانداری فارس باشد.
یک صاحب نظر و فعال دانشجویی در همین رابطه به شیرازه می گوید: طبیعتا مجموعه علوم پزشکی ملزم و موظف است برابر قوانین تشکلهای دانشجویی نتایج انتخابات را اعلام نماید و استقلال رای خود را در مقابل اجاره نشینان ساختمان زرد رنگ به دانشجویان اثبات نمایند.
نظرات بینندگان