کد خبر: ۹۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس مطرح کرد

خرید حمایتی شیر مازاد تولید از دامداران استان فارس

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس از خرید حمایتی بیش از ۲۷۰۰ تن شیر مازاد تولید از دامداران این استان خبر داد.

به گزارش شیرازه، احد بهجت حقیقی از خرید حمایتی بیش از 2700 تن شیر مازاد تولید از دامداران استان فارس خبر داد و اظهار داشت: سهم استان از خرید حمایتی شیر روزانه 100 هزار تن است.

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس با بیان اینکه خرید حمایتی شیر تا متعادل شدن قیمت شیر در بازار و حذف واسطه‌ها ادامه دارد عنوان کرد: این خرید حمایتی شامل واحدهایی است که بار میکروبی شیر تولیدی آنها زیر 100 هزار باشد بنابراین واحدهای دامپروری سنتی به دلیل اینکه بار میکروبی آنها بالای 100 هزار است مشمول خرید حمایتی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی متولی خرید حمایتی شیر و اتحادیه دامداران استان فارس نیز مباشر خرید حمایتی شیر است خاطرنشان کرد: هرچند که شیر جز محصولات استراتژیک نیست اما دولت در راستای حمایت از تولیدکننده و برای جلوگیری از زیان دامداران اقدام به خرید حمایتی شیر بسته به کیفیت محصول با قیمتی بین 1100 تا 1300 تومان کرده است.

دولت امسال قیمت خرید هر کیلو شیر خام را 1440 تومان اعلام کرد اما صنایع لبنی، شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار را 1200 خریداری کردند به همین دلیل دولت برای جلوگیری از زیان دامداران به خرید حمایتی شیر ورود کرده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان