کد خبر: ۹۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵

طرح معضل آب فارس در شورای عالی آب کشور

استاندار فارس گفت: بحران آب این استان در شورای عالی کشور طرح و موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش شیرازه، سید محمدعلی افشانی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان که به بررسی پیشنهاد‌های بودجه هزینه‌ای و عمرانی فارس اختصاص داشت، بیان کرد: موضوع بحران آب استان فارس در شورای عالی آب کشور مطرح و تصمیمات لازم برای آن اتخاذ می‌شود.

وی افزود: موضوع آب‌رسانی به روستاهای فارس مورد تأکید است و امسال 30 هزار هکتار از اراضی استان فارس زیرپوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد تا شاهد افزایش بهره‌وری مصرف آب در این بخش باشیم ضمن این‌که در سفر اخیر معاون رئیس‌جمهور احیای تالاب‌های این استان و اتمام سدهای در دست‌ احداث موردبررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: اعتبارات استانی در مقابل اعتبارات ملی سهم ناچیزی دارند و دستگاه‌های اجرایی برای دریافت سهم بیشتر از اعتبارات باید وقت و انرژی بگذارند زیرا این منابع حق مردم استان فارس است.

وی اضافه کرد: در تخصیص بودجه اولویت با پروژه‌هایی است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار باشند و تا هفته دولت و یا 22 بهمن به بهره‌برداری برسند.

مدیر ارشد اجرایی فارس در بخشی از سخنان خود بر لزوم تعامل مسئولان با دانشگاه و نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی استان تأکید و خاطرنشان کرد: مناسب است اگر امکان تولید محصولی در فارس وجود دارد این محصول از استان‌های دیگر تأمین نشود.

افشانی در این نشست از قول مساعد وزیر نفت مبنی بر فعال شدن میدان‌های گازی خبر داد و گفت: دو خط تأمین خوراک پتروشیمی‌های استان فارس از عسلویه به فیروزآباد و از بیدبلند به ممسنی راه‌اندازی می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان