کد خبر: ۹۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵

راه اندازی بانک شیر مادر در فارس

رئیس اداره سلامت کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی بانک شیر مادر در آینده در فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، حميد رضا پارسا  رئیس اداره سلامت کودکان و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اين بانك در مرحله اول به منظور تامين شير مادر براي نوزاداني كه پس از تولد در بخشهاي ويژه بيمارستانهاي استان بستري مي شوند و از شير مادر محروم هستند قرار است ايجاد گردد.

وي افزود: در اين خصوص نوزادان بستري در بيمارستان كه براي مادران آنها امكان شيردادن وجود ندارد و يا مادر بيماري دارد كه شير او براي نوزاد خطرساز است، همچنين نوزادان بلاصاحب با راه اندازي بانك شير مادر ميتوانند از آن بهره مند شوند.
پارسا يادآور شد: ايجاد بانك شير مادر در حال حاضر در وزارتخانه مطرح شده و نياز به طي مراحل قانوني دارد و در آينده جزئيات آن توسط دانشگاه علوم پزشكي شيراز بررسي و اعلام مي گردد.
وي گفت: اهميت شير مادر به حدي است كه در دنيا هيچ سيستمي وجود ندارد كه تركيبي شبيه آن تهيه كرده باشد و به همين دليل از مادران خواستاريم در اين خصوص توجه بيشتري كنند.
رئيس اداره سلامت كودكان و نوزادان دانشگاه علوم پزشكي شيراز افزود: ارزش غذايي، بهداشتي و همچنين ايمني كه شير مادر به بدن نوزاد و كودك منتقل مي كند بسيار بالاست و شير مادر به سلامت كودك بسيار كمك مي كند.
پارسا يادآور شد: هميشه اولويت با شير مادر است و سعي مي كنيم در اين خصوص به نحوي فرهنگسازي صورت گيرد كه از شيرخشك استفاده نشود.
در همين خصوص تمامي بيمارستان هاي استان دوستدار كودك بوده و به ترويج شير مادر مشغول هستند.
وي گفت: در حال حاضر در اكثر ادارات استان، تمهيدات مطلوبي براي بهره مندي فرزندان زنان شاغل از شير مادر در نظر گرفته شده اما به طور كلي شير مادر 24 ساعت بيرون از يخچال، يك هفته داخل يخچال و 3 ماه به صورت فريز شده قابل نگهداري است.

منبع: خبر جنوب

نظرات بینندگان