کد خبر: ۹۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
امام جمعه موقت تهران در شیراز:

امروز عده‌اي در قالب روشنفكري و يا لباس آخوندي ولايت را قبول ندارند

امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری امام صادق(ع) در شیراز گفت: امروز عده‌اي در قالب روشنفكري و عده‌اي هم در لباس آخوندي ولايت را قبول ندارند در حالي كه اگر ما شاگرد مكتب امام صادق(ع) باشيم بايد بدانيم كه اين مكتب انسان را بي‌پيرايه مي‌كند و نفسانيت را از انسان مي‌گيرد.

به گزارش شیرازه  آيت‌الله كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران شامگاه جمعه، 8 مردادماه در مراسم سوگواري سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) كه در حسينيه عاشقان ثارالله(ع) شيراز برگزار شد، با يادآوري اينكه امام صادق(ع) توانستند 4 هزار شاگرد را تربيت كنند، گفت: هيچ شخصيتي به اندازه آن حضرت نتوانسته است حوزه علميه تأسيس و اين همه شاگرد تربيت كند البته قابل ذكر است كه همه شاگردان حضرت صادق(ع) به درجات كمال نرسيدند و برعكس كساني هم مانند محمدبن مسلم يك مرجع تقليد و عالم و فقيه بودند كه در اوج شهرت براي تهذيب نفس به دست فروشي در خيابان‌هاي كوفه روي آوردند.

وي خواستار توجه به اهميت تهذيب نفس شد و افزود: بايد مراقب خودمان باشيم به خصوص كساني كه قرار است در آينده وزير و يا مديرعامل بانك شوند و از بيت‌المال حفاظت كنند تا مراقب باشند كه حق ضعفا را ضايع نكنند زيرا انساني كه بزرگ شد نمي‌تواند كسي را ببيند بنابراين مراقب باشيم تا اين منبرها و شهرت‌ها ما را بزرگ نكند چرا كه تمام پست‌ها و مسئوليت‌ها زودگذرند.

ولايت، مصداق نعمت مطلق خداوند است

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود ولايت را مصداق نعمت مطلق خداوند دانست و گفت: كساني كه سرپرست دارند و رها نيستند، طبق برنامه و با حساب و كتاب پيش مي‌روند از نعمت الهي برخوردارند و اصولاً يكي از شروط آدميت نيز همين داشتن برنامه و حساب و كتاب است.

وي با تصريح اينكه طبق آيات قرآن 4 گروه پيامبران، صديقين، شهدا و صالحين تحت ولايت خداوند هستند و هيچ  سرمايه عمر خود را براي ابديت ذخيره كرده‌اند، گفت: روز قيامت بسياري از ما نسبت به عمر خود حسرت مي‌خوريم كه مي‌توانستيم در جواني آيت‌الله بهجت و يا امام خميني(ره) شويم زيرا اين افراد در زمان جواني به اين مرتبه رسيدند و با خداوند معامله كردند و اصولاً طبق آيات وحي هر كسي كه خداوند متولي امورش باشد، نجات يافته و از ظلمت‌ها به سمت نور هدايت شده است.

صديق كسي است كه آيينه تمام نماي خداست

آيت‌الله صديقي در ادامه به تعريفي از صادق و صديق پرداخت و گفت: صديق كسي است كه در وجودش هيچ نمودي جز ارائه خدا وجود ندارد و آيينه تمام نماي خداست و اينكه به اشخاص مي‌گويند آيت‌الله شدن به درس خواندن نيست بلكه به بندگي است، در همين معنا نهفته است كه زندگي و درآمد و هزينه چه كسي خدا را نشان مي‌دهد و خدا محور زندگي اوست و تمام امورات او چه در ظاهر و چه در باطن براي رضاي خداست.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه خداوند آيه‌اي بزرگتر از حضرت علي(ع) را نيافريده است و آن حضرت در زندگي خود حتي يك لحظه نفسانيت ندارد، گفت: جنگ، بي‌خوابي، يتيم‌نوازي و نماز آن حضرت براي خدا بود اما متأسفانه در نماز ما خدا نيست، بلكه غفلت است در حالي كه بايد تمام غبارهاي روز خود را در نماز بشوييم و پاكيزه شويم و رنگ خدا بگيريم.

از نمازي كه بالا نمي‌رود بايد به خدا پناه برد

آيت‌الله صديقي با اشاره به شرايط دوران حضرت علي(ع) گفت: در آن زمان غبار جاهليت با خانه‌نشيني مولاي متقيان بر همه چيز نشست و سوء استفاده از مسئوليت‌هاي سياسي اوضاع مسلمانان را به هم ريخته بود تا اينكه حضرت علي(ع) به خلافت رسيد اما به محض اينكه آن حضرت حكومت را به دست گرفت 3 جنگ را بر عليه او به راه انداختند چرا كه در جامعه به اندازه كافي انسان‌هايي كه صداقت داشته باشند يعني آيينه تمام نماي خداوند باشد، نبود.

وي، كساني را كه به جاي خدا، خودنمايي مي‌كنند، دروغگو دانست و گفت: حضرت علي(ع) سر سوزني براي خود حساب باز نكرده بود اما امروز كدام شخصيت و مسئول ما اين‌گونه است؟ لذا صداقت بسيار مهم است.

آيت‌الله صديقي در بخش ديگري از سخنان خود به جايگاه سومين حرم اهل بيت(ع) شيراز اشاره كرد و گفت: اين شهر داراي افتخارات زيادي نظير وجود حرم حضرت احمدبن موسي شاهچراغ(ع)، حضرت سيدمحمد(ع)، سيدعلاءالدين حسين(ع) و همچنين مفاخري چون ملاصدرا و آيت‌الله دستغيب است.

امروز عده‌اي در قالب روشنفكري و يا لباس آخوندي ولايت را قبول ندارند

وي با يادآوري ويژگي‌ ولايت‌مداري شهيد آيت‌الله دستغيب اظهار كرد: عده‌اي خود را بزرگ ديدند و ديگر ولايت را قبول ندارد و دارند با ولايت رقابت مي‌كنند و اين افراد هيچ صداقتي ندارند در حالي كه شخصيت بزرگي نظير شهيد آيت‌الله دستغيب در ولايت ذوب بود اما امروز عده‌اي در قالب روشنفكري و عده‌اي هم در لباس آخوندي ولايت را قبول ندارند در حالي كه اگر ما شاگرد مكتب امام صادق(ع) باشيم بايد بدانيم كه اين مكتب انسان را بي‌پيرايه مي‌كند و نفسانيت را از انسان مي‌گيرد.

دبيركل بنياد بين‌المللي غدير همچنين منشأ تمام دعواهاي خانوادگي را نفسانيت و تكبر دانست و گفت: كسي كه به خدا اعتقاد دارد، دچار به هم ريختگي و آشوب و دادگاه و نيروي انتظامي و زيرميزي‌ها نمي‌شود بنابراين بايد تا مي‌توانيم ايمان و خودسازي خود را قوي كنيم.







نظرات بینندگان