کد خبر: ۹۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
ولنگاری فرهنگی و بازی های رایانه ای:

بازی انقلاب 1979 حافظه تاریخی جوانان را نشانه گرفته است

بازی«1979»یک حرکت بسیار خزنده در راستای تولیداتی است که ایران هراسی و اسلام ستیزی را برای گمراهی و تحریف واقعیت‌ها و رویدادهای انقلاب اسلامی ترویج می‌دهد.

به گزارش شیرازه، پس از ورود تکنولوژی رایانه به کشور و توسعه این فناوری قرن، در دستان تعداد بسیار قابل توجهی از کودکان و نوجوانان بازی«1979»یک حرکت بسیار خزنده در راستای تولیداتی است که  ایران هراسی و اسلام ستیزی را برای گمراهی و تحریف واقعیت‌ها و رویدادهای انقلاب اسلامی ترویج می‌دهد.کشور دستگاه‌های تبلت و تلفن همراه،دیده می‌شود یا لا اقل دسترسی به یک کامپیوتر خانگی دارند، حتی اگر این هم نباشد در محله‌ها مراکزی با عنوان«گیم نت» دایر شده است.

اینکه در گیم نت‌ها چه می‌گذرد و فرزندان ما در فضای مجازی چه نوع بازی‌هایی را مشاهده می‌کنند یا حتی به‌عنوان شخصیت بازی مرتکب قتل ،تجاوز،و خون ریزی می‌شوند خود یک مقوله بسیار گسترده است.

اما امروز بازار بازی‌های رایانه‌ای شاهد حضور فعال و حتی آشکار دشمنان قسم خورده ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه بی‌تفاوتی، عدم نظارت و ولنگاری فرهنگی است.

خالق بازی‌های GTA، شکارچی انسان، مکس پین و ... که قبلاً شهرت فراوانی در بین نوجوانان و جوانان ایرانی داشته اکنون دست در دستان استعمار و نظام سلطه در حال ارائه نسخه اصلی بازی انقلاب 1979 است.

نوید خوانساری که در 10 سالگی هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامی به همراه خانواده از کشور متواری گردید اکنون در 41 سالگی عقده‌های فرو خورده خود را در عناد با ملت ولایتمدار و شهید پرور ایران اسلامی بروز می‌دهد.

بازی« 1979» درباره رویدادهای اوایل انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی، دستگیری اعضای سفارت آمریکا با روشی جدید به بازار ارائه می‌شود.

 گفتنی است، بازی«1979»یک حرکت بسیار خزنده در راستای تولیداتی است که  ایران هراسی و اسلام ستیزی را برای گمراهی و تحریف واقعیت‌ها و رویدادهای انقلاب اسلامی ترویج می‌دهد.

بر اساس اطلاعات سایت «IGN» این بازی در مورد جوان تهرانی به نام رضا است که در مأموریت "چنگال عقاب"برای آزاد سازی نیروهای سفارت آمریکا تلاش می‌کند.

«مکس پین»، «IGI »، «sniper»، «soldier» و ... همگی به‌عنوان بازی‌های اصلی و معروف در بین نوجوانان محبوبیت داشته و قتل ،خشونت،خون ریزی،پرخاشگری،از مؤلفه‌های اصلی این بازی‌ها است.

این در حالی است که اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورتی موشکافانه و کارشناسی شده فرمودند :

«در مسئله‌ی فرهنگ، بنده احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ در دستگاه‌های فرهنگی -اعم از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی- یک نوع ولنگاری و بی‌اهتمامی در امر فرهنگ وجود دارد؛ چه در تولیدِ کالایِ فرهنگیِ مفید که کوتاهی می‌کنیم، چه در جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضر که کوتاهی می‌کنیم. اهمیت کالای فرهنگی از کالای مصرفی جسمانی کمتر نیست، بیشتر است. فرض کنید مرتّب تکرار بکنند که مثلاً فلان‌جور پفک مضر است، نخورید؛ حالا مگر ضررش چقدر است، چه‌جور ضرری است، چه میزان ضرر دارد، برای چند درصد از مردم ضرر دارد؟ این را دائماً میگویند، امّا ضرر فلان‌جور فیلم یا فلان‌جور کتاب یا فلان‌جور بازی رایانه‌ای یا امثال این‌ها را کسی جرئت نمی‌کند بگوید که مبادا متّهم بشوند به اینکه جلوی آزادی اطلاعات و جریان آزاد اطلاعات را گرفته‌اند. آن‌هایی که اساس این حرف‌ها هستند، خودشان بیشتر از ما در این مسائل سخت‌گیری می‌کنند؛ این را باور کنید. حالا آزادترین مناطق دنیا از لحاظ اطلاعات، مثلاً فرض کنید دولت‌های غربی‌اند، ازجمله آمریکا؛ از خبرهای دقیق و روشنی که از آمریکا می‌رسد در کنترل اطلاعات افراد و انگشت گذاشتن روی آن چیزهایی که دستگاه روی آن‌ها حسّاس است، انسان واقعاً تعجّب می‌کند؛ ما یک‌دهم آن‌ها کنترل اطّلاعانی نداریم و نمی‌کنیم. به مجرّد اینکه [در اینجا] یک فیلمی را ممنوع کردند یا فرض کنید که یک جریان رایانه‌ای را مثلاً محدود کردند یا ممنوع کردند، فوراً آن‌ها سروصدا بلند می‌کنند، ما هم باورمان می‌آید؛ ما هم باور می‌کنیم که واقعاً کار خطایی کرده‌ایم. نه آقا، باید مراقبت کرد! وظیفه‌ی ما تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از کالای فرهنگیِ مضر است. بنده در این زمینه احساس یک ولنگاری‌ای می‌کنم؛ باید این را شماها در نظر داشته باشید و اهمیت بدهید».

اما روی سخن با مسئولین ملی و البته در استان فارس با دستگاه‌های دولتی و خصوصی است؛ تا چه وقت شاهد ولنگاری فرهنگی در موضوع فرهنگ به‌خصوص موضوع بازی‌های رایانه‌ای باید بود؟

گویا برخی مجموعه‌های فرهنگی رسالت خود را منحصراً در برگزاری دینامیت شوها و کنسرت‌های موسیقی می‌دانند و تا کنون تصمیم گیری مهمی در حمایت و تولید کالاهای فرهنگی و بازی‌های رایانه‌ای نداشته و در موضوع نظارت و مقابله با عناصر مضر فرهنگی نیز اقدام جدی نداشته‌اند.


نظرات بینندگان