کد خبر: ۹۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

مصرف 119 مگاوات برق در یک روز از شهرستان لامرد

رئیس اداره برق شهرستان لامرد گفت: 13 تیرماه امسال گرم ترین روز سال و پرمصرف ترین روز میزان برق با رقم 9/119 مگاوات بوده است.

به گزارش شیرازه، نام لامرد که به گوش می رسد در کنار تمامی حوزه ها و شاخصه های توسعه یافتگی اعم از صنعت و کشاورزی و ...، گرما را نیز به عنوان یکی از ویژگی های اقلیمی این منطقه نام می برند.

دمای بالای هوا در جنوبی ترین نقطه فارس و شاه راه اتصال فارس به خلیج فارس، با توجه به فاصله نزدیک به دریا و قرار گرفتن در بین دو کوه بلند و همچنین پایین بودن سطح شهرستان لامرد، زیاد هم دور از ذهن نیست.
 
این روزها چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی، جملاتی مانند « امروز پختیم از گرما »، « امروز اوج گرما بود » ، « انگار از زمین و زمان آتش می بارد » ، « دیگر دستگاه های خنک کننده جواب نمی دهد » از زبان مردم لامرد می شنویم.
 
در شهر که عبور می کنیم، بدلیل شدت تابش آفتاب، سایه ها را کم می بینیم، مردم به ناچار باید زیر این شلاق سوزان کارهای روزانه خود را انجام دهند، البته شاید این روزها کمتر کسی توان این را داشته باشد که بدون ماشین و در زیر خنکای کولرهای خودروها به امورات خود بپردازد اما گویی مردمان این خطه از فارس با گرما خوی گرفتند.
 
در لامرد با شروع فصل گرما که در این منطقه از اواسط فروردین ماه آغاز می شود، دستگاه های خنک کننده خانگی مثل کولرهای گازی و اسپلیت ها، وقتی استارت می خورند تا پایان فصل گرما که به نیمه های آبان ماه می رسد، دیگر رنگ خاموشی به خود نمی بینند.
 
مردم شهرستان لامرد،  گرمای طاقت فرسا در این زمان از تابستان را با نام « گرمای خَرَک رنگ یا خارک رنگ و یا خرماپزون » می شناسند که معنی آن مربوط به رنگ نشستن و ثمر دادن میوه های درختان خرما است.
 
 بهرام کشتکار رئیس اداره برق شهرستان لامرد در خصوص میزان مصرف برق در این روزهای گرم تابستان به خبرنگار لامرود گفت: 13 تیرماه امسال گرم ترین روز سال و پرمصرف ترین روز میزان برق با رقم 9/119 مگاوات بوده است.
 
وی همچنین اظهار داشت: بیش از 44 هزار مشترک در شهرستان لامرد وجود دارد که با توجه به افزایش گرما از اواسط تیرماه تا اواسط مردادماه و همچنین شرجی شدن هوا شاهد افزایش قابل توجه میزان مصرف برق هستیم.
 
کشتکار همچنین خاطر نشان کرد: بیشترین مصرف در دهه 90 تاکنون به روز 23 تیرماه سال 1393 با رقم 127 مگاوات برمیگردد.
منبع: دانا
نظرات بینندگان