کد خبر: ۹۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
آيت الله ایمانی مطرح کرد:

آستانه تحمل مردم در عرصه‌های مختلف پایین آمده است/ضرورت استفاده از ظرفیت‌ شبکه‌های اجتماعی در حل مشکلات جامعه

امام جمعه شیراز گفت: امروز باید تمام کسانی که قدرت قلم‌زنی در شبکه‌های اجتماعی دارند، بروند و اثرهای مفید و ارزشمند ایجاد کنند و فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از محتواهای خوب و سازنده پر کنند.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز هفدهم مردادماه، در مراسم روز بزرگداشت خبرنگار با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس گفت: استان فارس با توجه به سوابق و قرائن یک استان ویژه است و در میان استان‌های کشور شاید کمتر استانی این ویژگی‌ها را دارا باشد و به طور طبیعی انتظار جامعه نیز انعکاس این ویژگی‌ها و خصوصیات برای آشنایی دیگران و بازگو کردن توانمندی‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به استان فارس افزود: اشاره رهبر معظم انقلاب به توانمندی‌های استان فارس برای این بود که مسئولان و دیگران بدانند اینجا چشمه جوشانی از نیروی عظیم انسانی است و در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها باید از این نیروها استفاده شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین و تشریح این توانمندی‌ها بیان کرد: رسانه‌ها نقش اساسی را در این راستا ایفا می‌کنند و با تحلیل‌هایی که در مناسبت‌های مختلف ارائه می‌دهند، این مسائل را به جامعه گوشزد می‌کنند.

وی با اشاره به وجود نقاط ضعف در کنار نقاط قوت و وجود مشکلات و آسیب‌ها در کنار توانمندی‌ها اظهار داشت: شناسایی این آسیب‌ها و نقطه ضعف‌ها و ارائه راه درمان آن‌ها، راه برون رفت مسائل و مشکلات اجتماعی اخلاقی، امنیتی و اجتماعی و مانند آن وظیفه‌ای است که به عهده صاحبان تریبون قلم و اندیشه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطر نشان کرد: رسانه‌ها و اصحاب رسانه مسئولیت پیش‌برندگی جامعه را عهده ‌دار هستند و باید جامعه را از حالت ایستایی خارج کنند و به حرکت وادار کنند.

وی یادآور شد: به دلیل وجود مسائل مختلف و مشکلات موجود آستانه تحمل مردم در عرصه‌های مختلف پایین آمده است، به طوری که شاهدیم بنیان خانواده با تلاش عده خاصی که منافع نامشروعشان در این مسیر است، در حال از هم پاشیدن است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه گفت: سرمایه‌داران به جای سرمایه گذاری در دلالی، سرمایه خود را به مسیر تولید هدایت کنند، از‌این‌رو باید تلاش کرد که زمینه‌های تولید مناسب را برای صاحبان ثروت فراهم کنیم و راه‌کارهای تولید با کیفیت را به صنعتگران و کارگران ارائه دهیم.

وی مشکل کمبود و بحران آب را از دیگر مشکلات استان دانست و با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌‌سازی مصرف صحیح آب بیان کرد: باید کشاورزان خود را در مسیری قرار دهیم که با کمترین استفاده از آب شیرین محصولات خود را تولید کنند، این کار را از عهده صاحبان تریبون در جامعه بر می‌آید.

آيت‌الله ایمانی با اشاره به ظرفیت‌ گسترده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در حل مشکلات جامعه ادامه داد: امروز باید تمام کسانی که قدرت قلم‌زنی در شبکه‌های اجتماعی دارند، بروند و اثرهای مفید و ارزشمند ایجاد کنند و فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را از محتواهای خوب و سازنده پر کنند.

وی بر ضرورت استفاده مناسب از پدیده‌های جدید تأکید کرد و گفت: ما همیشه با مطالب نو مخالفت داریم در حالی که اگر با مسائل جدید آشنا شویم و کنار آییم می‌توانیم از آن‌ها بهره‌برداری‌های لازم راداشته باشیم و در مقابل بهره‌برداری غلطی که دیگران دارند، از این امکانات و ابزار استفاده کنیم.

شایان ذکر است، در ابتدای این مراسم تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها پرداختند.

منبع: رسا
نظرات بینندگان