کد خبر: ۹۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس:

دانشگاه شیراز به برگزیدگان کنکور سراسری تسهیلات ویژه می‌دهد

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: دانشگاه شیراز به رتبه‌های برتر کنکور که دانشگاه شیراز را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، تسهیلات ویژه اعطا می‌کند.

به گزارش شیرازه، سید محسن تقوی دیروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال 95 در روز 31 شهریورماه امسال اعلام و پاسخنامه 75 هزار نفر اول در سه گروه ریاضی، انسانی و تجربی و 10 هزار نفر اول گروه‌های هنر و زبان روز جمعه 22 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال از استان فارس 71 هزار و 819 نفر در آزمون سراسری شرکت کردند، افزود: حدود 60 درصد شرکت‌کنندگان بانوان و 40 درصد دیگر آقایان تشکیل داده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز از دانشجویان خواست در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه با اطلاعات کافی اقدام کنند تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که دانشجویان استان فارس و به ویژه شهر شیراز که دانشگاه شیراز را به عنوان محل تحصیل خود در مقطع کارشناسی انتخاب کردند، به شکل بهتری توانسته‌اند تحصیلات خود را ادامه دهند و در دستیابی به مدارج بالای علمی موفق‌تر بودند.

وی با تاکید براینکه امروزه این دانشگاه توانسته در سطح مجامع بین‌المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار شود افزود: ضروری است دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان استان فارس برای ادامه تحصیل دانشگاه شیراز را انتخاب کنند تا از تسهیلات دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز بهره مند شوند.

تقوی افزود: به دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شیراز که در کنکور ریاضی یا تجربی رتبه‌های زیر 200، در کنکور علوم انسانی رتبه زیر 100 و در گروه آزمایشی هنر رتبه کمتر از 20 را کسب کرده باشند، یک دستگاه لپ تاب اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: کارت هدیه شش میلیون ریالی به دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شیراز که رتبه‌های 200 تا هزار در گروه‌های آزمایشی ریاضی و تجربی، رتبه 100 تا 800 گروه علوم انسانی و 20 تا 100 گروه هنر را در کنکور امسال کسب کرده باشند، اهدا می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه سالانه خرید کتاب، شرکت در کنفرانس‌ها، کلاس‌های آموزشی، بهره‌مندی از جایزه‌های تحصیلی بنیاد ملی نخبگان، پرداخت اعتبار خرید کتاب، تامین ودیعه مسکن و کمک هزینه‌های دانشجویان مجرد و متاهل از دیگر مزایایی است که برای دانش‌آموزان نخبه که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان