کد خبر: ۹۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

قسم به قلم و آنچه می نویسد

این سوال باقی است که آیا با اتمام جنگ کار تمام شد؟ آیا دیگر نیازی به تلاش در عرصه ی خبر رسانی و اطلاع رسانی تمام شد؟ بسیار پاسخ آن روشن است و نگاهی به کارنامه ی اصحاب رسانه و قلم پس از دفاع مقدس نشان می دهد که این فعالیت چند برابر شده است.

به گزارش  شیرازه، خدا را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی آزادی به معنای واقعی آن پیاده شد و جامعه ای که در سایه ی طاغوت و در خفقان دهشتناکی همه از هم در هراس بودند را به تمام معنی به سمت دموکراسی رهنمون ساخت. به جز محدودی روزنامه و نشریه که تمام خط کاری را از مبادی مشخص می گرفتند و کسی را یارای نقد و بررسی و اطلاع رسانی از موضوعات روز نبود. انقلاب اسلامی بر پایه مردم سالاری سطح آگاهی و بصیرت را آنقدر بالا برد که امروزه بعضی ها حتی وقیحانه از صدر تا ذیل نظام را زیر سوال می برند و حتی وقتی بناست با آنها برخود شود با اسامی (م.ه) یا (د.ب) یاد می‌شود. چرا شاکر این همه رأفت اسلامی و آزادی نیستیم. البته بسیارند مردان و زنان با غیرت که در عرصه ی رسانه شجاعانه و عاشقانه قلم می زنند، عکس می گیرند، گزارش تهیه می کنند.

هزاران طراح و ویراستار و نقد نویس درکارند تا هر روز اخبار و اطلاعات در نهایت سلامت به سمع ونظر مردم برسانند. با کمترین امکانات و یا در بعضی مواقع با بدترین برخوردها می سازند و عاشقانه با مخارج شخصی شغل شریف خبرنگاری را پاس می دارند. تحقیر می شوند چون فلان آقا با خانم مصاحبه نمی کند و یا فلان آقایی که به تلافی خبر قبلی خبرنگاران را راه نمیدهد. نوعی کشمکش که برای خبرنگاران عادت شده اما نه به نرخ طاغوت که از پا در آیند و آنچه را دیگران بخواهند بر قلمشان جاری سازند شجاعانه و با بصیرت مثال زدنی در هیأت های تحریریه که گاهی از یک نفر یا دو نفر تجاوز نمی کنند کار چندین نفر را انجام می دهند و تیتر می زنند و حتی در توزیع و در شبکه های اجتماعی و خلاصه با چنگ و دندان خبر سالم و مستند را به مردم می رسانند و چه بسیار خبرنگارانی که همه در انقلاب و دوران جنگ تحمیلی با افتخار در خطوط مقدم مثل شهید رهبر حاضر می شدند و جانانه به شهادت می رسیدند.

اما این سوال باقی است که آیا با اتمام جنگ کار تمام شد؟ آیا دیگر نیازی به تلاش در عرصه ی خبر رسانی و اطلاع رسانی تمام شد؟ بسیار پاسخ آن روشن است و نگاهی به کارنامه ی اصحاب رسانه و قلم پس از دفاع مقدس نشان می دهد که این فعالیت چند برابر شده و شاید تعداد مصدومین و مجروحین و شهدای خبرنگار از بوسنی گرفته تا عراق و سوریه و افغانستان و غیره بیشتر از جنگ باشد.اینها سربازان واقعی جنگ نرمند . سردبیران و مقاله نویسان و گزارشگران و عکاسان خبری و هزاران زن و مرد باغیرتی که در جریان اطلاع رسانی به چشم نمی آیند از رانندگان با غیرتی که تلاش می کنند خبرنگار را به سرعت به محل خبر رسانده تا شبکه ی توزیع و پیک هایی که در سرما و گرما می کوشند همه با هم یکدل و یک هدف هم قسم شده اند که میرزا بنویس این دستگاه و آن نهاد نباشند. امینی غیر قابل نفوذ که بدون چشم داشت به پول و هدیه و وعده وعید در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی و اجتماعی همچون سربازی فداکار تا آخرین نفس از پای نایستند.

ان شاءالله پایدار و ثابت قدم باشند.((کونو مع صادقین))

نظرات بینندگان