کد خبر: ۹۳۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
آیت‌الله حائری‌شیرازی:

حقوق نجومی و بهره بانکی در حکومت اسلامی نباید وجود داشته باشد

امام جمعه سابق شیراز گفت: در حکومت جمهوری اسلامی حقوق نجومی و بهره بانکی نباید وجود داشته باشد.

به گزارش شیرازه، شامگاه جمعه به مناسبت دهه کرامت مراسم با شکوهی در مسجد شهیدان گچساران با سخنرانی آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی عضو سابق خبرگان رهبری برگزار شد.

حائری‌شیرازی اظهار کرد: در دوران ستمشاهی ساواک بر مردم حکومت می‌کرد و سعی بر آن داشت که مسلمانان را از مقصد نهایی که همان اسلام است دور کند همان طوری که وهابیت بر عربستان حاکمیت می‌کند.

عضو سابق خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که می‌خواستند اسلام را براندازند، خداوند امام را برای مسلمانان تربیت کرد.

وی گفت: امام با نیروهای مخلص قیام کردند و در 22 بهمن ماه 1357 حکومت از دست بهائیت به دست اسلام افتاد که در این حادثه جمهوری اسلامی ایران به عنوان حکومت اسلامی شکل گرفت.

امام جمعه سابق شیراز افزود: در حکومت اسلامی حقوق‌ نجومی وجود ندارد و اگر قانونی در این زمینه وضع شده باید آن را تغییر داد.

حائری‌شیرازی اذعان داشت: حکومت جمهوری اسلامی در بین مردم خود تبعیض قائل نمی‌شود و در حکومت اسلامی اصلا بهره بانکی نباید وجود داشته باشد.

وی گفت: بسیاری شهید شدند تا حکومت جمهوری اسلامی پا بر جا باشد برای مثال شهر اصفهان در یک روز 700 شهید را به این نظام تقدیم کرد که مردم در زیر حکومت اسلامی با راحتی و آزادی زندگی کنند.

حائری‌شیرازی در ادامه بیانات خود به سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری جمهوری اسلامی هر سال را با شعار خاصی نام‌گذاری می‌کنند مانند سال همدلی و هم‌زبانی یعنی اینکه باید همه با هم برای پیشرفت اسلام متحد شویم که دشمن نتواند ضربه‌ای به کشور یا دین اسلام وارد کند.

عضو سابق خبرگان رهبری اظهار داشت: در حکومت اسلامی رقابت وجود دارد و این رقابت باید دوستانه باشد، رقابت در سیاست بین گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود دارد و این رقابت برای این است که متوجه شویم کدام طیف توانایی بیشتری برای انجام امور کشور دارد و هیچ عداوتی بین این دو طیف سیاسی وجود ندارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
0
حضرت آیة الله
با سلام وتحیات
متاسفانه سود های کلان بانکی ودفترچه قرض الحسنه اجباری باعث شده تا مدیرا عامل بانک ها فکر کنند بانکشان سوده است واین به خاطر زحمات آنهاست در حالیکه اگر سود متناسب بانکهای جهان با در نظر گرفتن تورم باشد و قرض الحسنه اجباری هم نباشد بانک ها این همه در آمد ندارند که اینطور حقوق ها بپردازند