کد خبر: ۹۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
در حوزه هنری فارس؛

دو کتاب ادبی، با موضوع حضرت شاهچراغ تولید شد

همزمان با دهه کرامت دو اثر ادبی با موضوع زیارت حضرت شاهچراغ (ع) در دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس، تولید شد.
به گزارش شیرازه، مهدی پارسایی معاون فرهنگی حوزه هنری فارس، با اعلام این خبر گفت: همواره تلاش کرده ایم هر وعده ای می دهیم، آن را اجرایی کنیم لذا در پی وعده تولید دو اثر ارجمند و شایسته در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، در فرصتی کوتاه و به همت مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری دو اثر شعر و داستان کودک و نوجوان تولید و آماده انتشار شد.

وی افزود: اثر شعر با عنوان «زیارت» کاری از طیبه نیکو شاعر توانمندی است که پیش از این ۴ اثر منتشر شده کودک و نوجوان و یک مجموعه ۱۳ قسمتی را در این عرصه در کارنامه خویش داشته است. اثر داستانی با عنوان «پری» نیز نوشته اصغر گروسی است که موفقیت در جشنواره ادبی داستان انقلاب را در کارنامه خویش دارد. افزون بر این دو اثر ادبی، دو اثر پژوهشی نیز تولید کرده ایم که جداگانه اطلاع رسانی خواهند شد.

برگزاری نشست نقد اثر با هدف ترویج گفتمان نقد و آیینه وارگی

این درحالیست که نشست تخصصی هنرهای تجسمی با موضوع نقد و تحلیل پوسترهای دانشجویی نیز در حوزه هنری فارس برگزار می شود.

محمدجواد زارع مهذبیه، کارشناس هنرهای تجسمی این مرکز گفت: همزمان با دهه کرامت و به همت مشترک حوزه هنری و جهاد دانشگاهی فارس و همزمان با نمایشگاه پوسترهای دانشجویی نشست ویژه هنرهای تجسمی را به نقد و بررسی پوسترهای دانشجویی با موضوع حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) اختصاص داده ایم.

وی افزود:  مسعود عباسی هنرمند و مدرس باسابقه آموزش هنر در این نشست که از ساعت ۱۱ روز شنبه ۲۳مردادماه جاری در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی هنری شیراز واقع در چهارراه خیرات نرسیده به سینما شیراز برگزار می شود پیرامون این آثار سخن خواهد گفت.

وی با اشاره به تاکید رییس حوزه هنری فارس بر لزوم ترویج گفتمان و فرهنگ نقد و آیینه وارگی اظهار داشت: متاسفانه در شیراز کمتر به مفهوم نقد و بررسی تکنیکی و تخصصی آثار توجه می شود و از آنجا که سیاست ابلاغی رییس حوزه هنری توجه ویژه به امر نقد و انتقاد و آیینه وارگی است تلاش می کنیم برای رویدادها و نمایشگاه هایی که امکان آن را داشته باشیم، جلسه نقد و بررسی بگذاریم.

از زیارت حرم تا حرم تا طراحی شکوه گل سرخ

همزمان با دهه کرامت،  چند نمایشگاه و کارگاه در معرض نگاه و تماشای داتشجویان شیراز نیز قرار گرفت.

به همت حوزه های هنری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ، جهاد دانشگاهی شیراز، اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز، دو نمایشگاه مجزا با عنوان حرم تا حرم آثار عکس هنرمندان حوزه ی هنری کهگیلویه و بویراحمد را در معرض نگاه و تماشای دانشجویان شیرازی قرار داد.

این نمایشگاه شامل آثاری از هنرمندان عکاس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد، اسحاق آقایی، داوود ایزدپناه، حسن فتاحیان، الناز قندفروش وکیوان کیانی بود و عکس هایی هنرمندانه از حرم های مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امام هشنم شیعیان جهان و برادر گرانقدرشان، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) را شامل می شد.

علاوه بر آن، کارگاه طراحی ذهنی با عنوان «شکوه گل سرخ» با موضوع حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)برگزار شد.

این نشست با حضور و هدایت محمدجواد زارع مهذبیه کارشناس واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس و با حضور جمعی از علاقه مندان و فعالین حوزه ی هنرهای تجسمی برگزار شد.

همچنین نمایشگاهی با موضوع شیراز سومین حرم حضرات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در ایران اسلامی، در نگارخانه حوزه ی هنری فارس برپاشده که تا ۲۴مردادماه ادامه دارد. در این نمایشگاه گرافیستها  و طراحان پوستر با بهره مندی از  این قالب، نگاه خلاقانه خویش را به مفهوم  شیراز سومین حرم اهل بیت در معرض تماشای عموم قرار دادند.


منبع: روابط عمومی حوزه هنری فارس

نظرات بینندگان