کد خبر: ۹۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد؛

اهتمام مدیریت شهری برای ارتقای جایگاه علمی، هنری و ادبی شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تمام همت شورا و شهرداری شیراز این است که جایگاه علمی، هنری و ادبی این شهر ارتقا یابد.

به گزارش شیرازه، غلام‌مهدی حقدل دیشب در آئین اهدای جوایز برگزیدگان سومین جشنواره ملی عکس شیراز امروز اظهار داشت: پیش از شورای شهر سوم 23 هزار مترمربع فضای فرهنگی در شیراز وجود داشت که امروز این فضا به 400 هزار مترمربع گسترش یافته است.

وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی شهرداری شیراز، افزود: در زمان شورای شهر چهارم شیراز سالن‌های فرهنگی و ورزشی متعدد و باغ‌های اختصاصی خانواده برای گذران اوقات فراغت مطلوب جوانان بنیان گذاشته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بابیان این‌که سخت‌افزار از ما و نرم‌افزار با هنرمندان است، اعلام کرد: در آینده‌ای نزدیک سالن تئاتر شهرداری شیراز تقدیم شهروندان خواهد شد.

حقدل با اشاره به اینکه باید توانمندی هنری و ادبی شیراز در تمام ابعاد به منصه ظهور برسد، افزود: باور ما این است که فرهنگ روح شهر است و شهر فقط با مسائل کالبدی پیش نمی‌رود بلکه باید با فرهنگ و هنر زندگی مردم لطیف شود.

وی با بیان اینکه بسیاری می‌گویند که شهر شیراز به یک کارگاه عمرانی تبدیل ‌شده است، تصریح کرد: ساخت پل‌ها، زیرگذرها، روگذرها پل کابلی و مترو که به فناوری فوق‌العاده نیاز دارد، کار اهالی شیراز و همین کارکنان شهرداری است.

حقدل در ادامه افزود: اکنون فاز یک مترو شیراز از میدان الله تا میدان احسان بیشتر از 90 درصد پیشرفت دارد و خط دوم آن نیز از میانرود به عادل‌آباد رسیده است.

وی یادآور شد: مطالعات خط سوم مترو شیراز نیز به پایان رسیده و تا پایان امسال کارهای اجرایی آن آغاز می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان