کد خبر: ۹۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
مقارن با دهه کرامت و زادروز امام هشتم:

هشتمین بیمارستان خیرساز شیراز کلنگ‌زنی شد

بیمارستان خیرساز 64 تختخوابی کوشک میدان با حضور مسؤولان شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و اعضای شورای شهر شیراز بر زمین زده شد.

به گزارش شیرازه، شهردار شیراز پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی هشتمین بیمارستان خیرساز این شهر اظهار داشت: این بیمارستان 64 تختخوابی در پی تعامل سازنده مدیریت شهری و دانشگاه علوم پزشکی با همت خیران نیک‌اندیش در راستای ارتقای خدمات بهداشت و درمان به‌ویژه برای جنوب شیراز در کوشک میدان کلنگ‌زنی شد.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: اگر به دنبال توسعه متوازن هستیم باید خدمات را تمام شهر به‌طور عادلانه توزیع کنیم.

وی ادامه داد: برخی خرده‌گیرها بدانند عدالت از زیر کولر نشستن و پشت میز بودن حاصل نشده باید برای دستیابی به آن وارد میدان عمل شد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در همین منطقه حدود پارک 50 هکتاری مادر (کوشک میدان) زمینی در نظر گرفته‌شده که در آن پیست اسب‌سواری و امکانات تیراندازی راه‌اندازی خواهد شد تا به‌عنوان مکمل بیمارستان در ایجاد آرامش روحی و روانی عمل کند.

شهردار شیراز تصریح کرد: ایجاد اشتغال در شرایط فعلی تنها از مسیر گردشگری گذر می‌کند و شیراز علاوه بر گردشگری فرهنگی و مذهبی ظرفیت عظیمی برای توریسم‌درمانی دارد.

پاک‌فطرت بیان کرد: خیرانی که در شرایط اقتصادی امروز ایثار مال می‌کنند سربازان اقتصادی نظام و پیش‌قراولان اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با تأکید بر لزوم پراکنش متناسب خدمات بهداشتی و درمانی ابراز داشت: از حاج امیر کریمی خیر سازنده این بیمارستان قدردانی می‌کنیم که تنها شمال شیراز را مدنظر قرار نداده و اقدامات خیرخواهانه خود را به جنوب و شرق نیز تسری دادند.

شهردار شیراز با تأکید بر این‌که پیشگیری بر درمان اولویت دارد، گفت: شهر سالم از خانواده سالم محقق می‌شود و در همین راستا و بنابر اصل مهم پیشگیری در امروز پایگاه‌های سلامت کلنگ زنی می‌شود که زمین و پروانه آن توسط شهرداری و اعتبار ساخت توسط دانشگاه علوم پزشکی تأمین‌شده و در این پایگاه‌ها، به خانواده‌ها مشاوره لازم ارائه می‌شود تا شاهد استحکام روزافزون بنیان خانواده در شهر شیراز باشیم.

پاک‌فطرت در پایان یادآور شد: خیر سازنده این بیمارستان 64 تختخوابی پیش‌ازاین نیز 18 مدرسه و چندین مرکز درمانی و بهداشتی را در استان بوشهر و فارس احداث کرده و کلنگی که امروز بر زمین زده شد بر خاک باقی نمی‌ماند.

نظرات بینندگان