کد خبر: ۹۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
در جهرم روی داد؛

نخستین دستگاه آب شیرین کن باغی نصب و راه اندازی شد

مدیر اداره آب و خاک جهاد کشاورزی جهرم از راه اندازی نخستین دستگاه آب شیرین کن باغی در جهرم خبرداد و گفت: این دستگاه آبهایی با ای سی بالا و شور را به آب شیرین و غلظت پائین تبدیل می کند.
به گزارش شیرازه، آزاد اوریک پیش از درجمع خبرنگاران ودر حاشیه بازدید از آب شیرین کن باغی درراستای اقتصاد مقاومتی، گفت: نخستین دستگاه آب شیرین کن باغی در جهرم نصب و با موفقیت راه اندازی شد.

اوریک با بیان اینکه این دستگاه قادر است آب هایی با ای سی بالا وشور رابه آب شیرین وغلظت پائین تبدیل کند، اظهار داشت: باغ هایی که دارای آب سخت یا همان ای سی بالا هستند معمولا ثمردهی پائینی دارند ودرختان اینگونه باغ ها از رشد کمی برخوردارند.

وی گفت: سختی آب باید برای مصرف باغ حداکثر یک هزارمیکروموس برسانتی متر مکعب باشد وباغداران میتوانند برای حل مشکل خود بانصب دستگاههای آب شیرین کن علاوه بر کاهش مصرف آب از درآمد بیشتری بهره مند شوند .

اوریک تصریح کرد: این دستگاه که در یکی از باغ های جهرم نصب شده است قادر است شبانه روز ۷۰۰متر مکعب آب با ای سی ۳هزار متر به دلخواه مصرف کند تا یکصد میکروموس تولید کند.

جهانیان یکی از باغداران جهرمی که اقدام به نصب این دستگاه در باغ خود کرده می گوید برای اجرای این طرح ۹ میلیارد ریال هزینه کرده ویک استخر نیز برای ذخیره آب شیرین به مساحت بیست هزار متر مکعب احداث کرده است.

وی گفت: به علت شوری وسنگینی آب درختان باغ وی از بین رفته که پس از نصب این دستگاه اقدام به غرس مجدد درخت کرده است.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی وجود این دستگاه ها در باغ ها وشیرین کردن آب زراعی موجب کاهش مصرف آب تا یک سوم در هرمزرعه وباغ خواهد بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان