کد خبر: ۹۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
مدیرکل سیاسی وزارت کشور تاكيد كرد:

ممانعت از دوقطبی شدن فضای سیاسی در انتخابات آینده

مديركل سياسي وزارت كشور اعتقاد دارد كه دو قطبي شدن فضاي سياسي، بزرگترين تهديدي است كه انتخابات آينده را با مخاطره مواجه مي‌كند زيرا مخالفان و منافقان نظام به‌دنبال استفاده از شكاف‌ها و اختلاف‌هاي قومي و مذهبي با هدف ضربه‌زدن هستند.

به گزارش شیرازه، محمدامين رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور در جمع احزاب سياسي استان فارس گفت: دولت تدبير و اميد با رويكرد تعامل مثبت با جهان و همسايگان در بحث برجام به نتيجه مطلوبي رسيد و در سياست داخلي رويكرد استفاده از همه ظرفيت هاي داخلي و همه گرايش ها در مديريت ها را مطرح كرده و همكاري با همه افراد شايسته و كارآمد را شروع كرده است.

رضازاده با اشاره به اين كه استقرار خانه احزاب مي‌تواند موجب گسترش فعاليت احزاب شود، احياي خانه احزاب بعد از 10 سال را يادآور و متذكر شد: رئيس‌جمهور همانگونه كه تعهد كرده بود از همه افراد شايسته اصلاح‌طلب و اصولگرا در كابينه خود استفاده كرده است.

وي با اشاره به اين كه آنچه بر اصول تفكر رئيس محترم جمهوري حاكم است، منافع ملي و منافع مشترك همه علاقه مندان نظام است، گفت: با مشاركت و همبستگي همه احزاب، جناح‌ها و اقوام مي‌شود كشور را به امنيت كامل و پايدار رساند.

به اعتقاد دولت تدبير و اميد در زمينه توجه به همه سلايق سياسي همت كرده است، ادامه داد: در انتخابات گذشته گفتمان تحريم در داخل و خارج از كشور وجود نداشت و همه نيروهاي داخل نظام در انتخابات مشاركت كرده و در شرايطي امن و سالم اين انتخابات برگزار شد.

مديركل سياسي وزارت كشور با اشاره به اين كه نهادينه كردن گفتمان همزيستي و تحكيم آرامش پوياي سياسي مورد توجه دولت تدبير و اميد قرار دارد، افزود: توقف نزاع‌هاي كاذب و بي حاصل و رقيق كردن مرزهاي رقابت بين جناح‌هاي كشور از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد بوده است.

رضازاده با تاكيد بر اين كه دولت يازدهم براي سياسي و اجتماعي كردن فضاي جامعه و ممانعت از امنيتي شدن مسائل تلاش كرده است، گفت: دولت تدبير و اميد براي حاكميت اخلاق سياسي در همه عرصه‌ها از جمله رابطه دولت با ملت و دولت با نخبگان تلاش كرده است.

مديركل سياسي وزارت كشور افزود: همه نامزدهاي انتخابات نامزدهاي نظام اسلامي محسوب مي‌شوند كه داراي اختلاف سليقه‌هايي هستند و در نهايت مردم آنان را انتخاب مي‌كنند.

رضازاده با تاكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم احزاب شناسنامه دار حول قانون فعاليت كرده و در خصوص عملكرد خود نيز پاسخگو باشند، افزود: توجه به اخلاق سياسي در انتخابات و عبور نكردن از مرزهاي اخلاقي بايد مورد توجه قرار داشته باشد.

وي توجه به منافع و استراتژي ملي را توسط احزاب خواستار شد و افزود: احزاب تاكنون به منافع ملي توجه كرده‌اند؛ چنانكه هيچ حزبي بر عليه برجام اقدامي نكرد زيرا مي‌دانستند اين موضوع مسئله‌اي ملي است كه توسط دستگاه سياست خارجي كشور در حال پيگيري و انجام است.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس نيز با اشاره به اينكه فارس يكي از استان‌هاي فعال و پويا در عرصه سياسي است، گفت: بهار فعاليت‌هاي سياسي انتخابات است و در انتخابات گذشته جريان‌هاي سياسي بسيار فعال بودند.

هادي پژوهش جهرمي با تاكيد بر اين كه گروه‌هاي سياسي اصلاح طلب و اصول گرا همكاري خوبي با استانداري فارس داشته‌اند، گفت: نقش برجسته اين همكاري نشست‌هاي مشتركي بود كه به منظور تشكيل خانه احزاب برگزار و در نهايت به نتيجه منتهي شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان