کد خبر: ۹۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اشکالات به‌ظاهر کوچک و سوءتفاهم‌های بزرگ:

پول‌هایی که در عابر بانک گم می‌شود

شاید از سر تقدیر بود که دو خبرنگار شیرازی با چشمان خود روال گم‌شدن پول در برخی عابر بانک‌های شیراز را مشاهده کرده و اطلاع‌رسانی کنند تا با رفع نقائص از بروز موارد مشابه جلوگیری شود.
به گزارش شیرازه،برخی مسائل حوزه خدمات‌رسانی دستگاه‌های اداری و اقتصادی گاه به‌ظاهر کوچک بوده اما پیگیری آنها در مواردی منجر به کشف و خنثی‌سازی تخلفات بزرگ و یا رفع سوءتفاهم‌ها و شائبه‌های نادرست می‌شود.

پنج‌شنبه هفته گذشته یکی از خبرنگاران این خبرگزاری به همراه خبرنگار یک رسانه نوشتاری شیراز پس از تجلیل در برنامه یکی از ادارات به‌رسم مألوف کارت هدیه با رقم نه‌چندان بزرگ دریافتی را به عابر بانکی در چهارراه باغ تخت شیراز برده و با تعدادی سرباز وظیفه مواجه شدند که به سبب عملکرد نادرست این پایانه پرداخت دچار ناراحتی بوده و زبان به شکایت گشوده بودند.

به سبب ساعت غیر اداری روز پنج‌شنبه، خبرنگاران خود اقدام به ورود کارت و استفاده از سیستم عابر بانک(آی تی ام) کردند و در کمال تعجب باوجود اعلام موجودی، در مورد کارت یکی از خبرنگاران پرداختی صورت نگرفت و با این تصور که مورد حادی نیست و یا شاید تنها یک کارت ارائه‌شده از اداره مذکور دارای اشکال یا صفر بوده، خبرنگار دوم نیز اقدام به ورود کارت کرد که با همان مشکل مواجه شد.

با گذشت ایام پنج‌شنبه و جمعه و با تصور این‌که به‌مانند اکثر موارد پول کسر شده اما پرداخت‌نشده طی 48 یا 72 ساعت بازمی‌گردد خبرنگاران تا روز دوشنبه (پنج روز بعد) به بانک مراجعه نکردند و در نهایت پس از مراجعه در زمانی بسیار بیشتر از عرف بانکی، با پاسخ‌های متناقض کارمندان و رئیس شعبه مواجه شدند که گویی این نقائص صندوق مشکل همیشگی مشتریان است و تاوان آن را باید با از دست دادن مبلغ بپردازند.

در پاسخ به اصرار و با توجه به معرفی اشتغال به خبرنگاری مسؤولان بانک تنها اقدام به درج شماره تلفن و نام و شماره کارت بانکی دو خبرنگار کرده و همچنان تا نزدیک به 10 روز پس از این ماجرا خبری از اقدام متناسب و بازگشت مبلغ نیست و سؤال این است که وقتی در مورد خبرنگاران با امکان اطلاع‌رسانی چنین برخوردی صورت می‌گیرد سرنوشت پول‌های سربازان وظیفه احتمالاً غریب با هزار مشکل و کمبود وقت چگونه خواهد بود.

به هر روی، بنابر رعایت اصل انصاف و در راستای پرهیز از قضاوت نادرست، چنانکه در دیدار با مسئولان بانک مذکور به‌صورت حضوری عنوان شد ملاک را بر نقص فنی عابر بانک گذاشته احتمالات دیگر مبنی بر هک اطلاعاتی یا دستکاری را کنار گذاشته و امیدواریم شعبه بانکی مذکور در چهارراه باغ تخت شیراز و یا دستگاه‌های ذیربط، سرنوشت این مورد کوچک را به‌مثابه سرنخی از نقایص بزرگ احتمالی پیگیری کنند چنانکه در تقاضای حضوری از مسئولان بانک خواسته شد حداقل اقدام به بازبینی فیلم دوربین مداربسته در تاریخ و روز مذکور کنند تا از عدم برداشت پول توسط شخص ثالث مطمئن شوند.

نام بانک و شعبه مورد رجوع و اسامی خبرنگاران مراجعه‌کننده و رسانه آنان در نزد این رسانه محفوظ است و صدالبته امید واثق داریم که با اقدام به‌موقع مسؤولان بانک مذکور، این سوءتفاهم رفع شده شائبه رخ دادن موارد مشابه رفع شود.


منبع: فارس
نظرات بینندگان