کد خبر: ۹۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
به همت هلال احمر لامرد؛

اجرای طرح شوق رویش در لامرد

طرح شوق رویش به منظور غنی سازی اوقات فراغت در تابستان از سوی جمعیت هلال احمر در لامرد درحال اجراست.

به گزارش شیرازه  محسن بینوا سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد در سخنانی اظهار داشت: توجه لازم به اوقات فراغت یکی از مسائل مهم تعلیم وتربیت جوانان و نوجوانان در هر جامعه ای است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد خاطر نشان کرد: بروز ابتکار و خلاقیت، کاهش فشار روحی و روانی و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیم با بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دارد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد در حوزه جوانان اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت است که امسال طرح سراسری «شوق رویش» در ۴ محور آموزشی، برنامه های فرهنگی واجتماعی، برنامه های بشر دوستانه و عام المنفعه و برنامه های مناسبتی و مذهبی برای اعضا جوان خود به اجرا درآورده است.

بینوا جذب نوجوانان و جوانان و آموزش دوره های مهارت داوطلبی و کمک های اولیه برای ایجاد زمینه های  همکاری آنان در انجام فعالیت های بشر دوستانه و عام المنفعه، سالم سازی محیط جامعه از ناهنجاری ها ناشی از بیکاری جوانان و نوجوانان و کاهش آسیب های اجتماعی را از جمله اهداف اساسی این طرح دانست.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد درباره طرح شوق رویش گفت: شوق رویش طرحی ملی برای غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای سازمان جوانان هلال احمر است که با هدف شکوفایی استعداد‌ها، افزایش توانمندی‌های امدادی، جذب جوانان در هلال احمر و فعالیت‌های بشردوستانه اجرا می‌شود.

وی افزود: از برنامه‌های این طرح می‌توان به برگزاری کلاس‌های کمک‌های اولیه، آموزش و پیشگیری از اعتیاد، مهارت‌های زندگی، آموزش زبان خارجه و آموزش قرائت قرآن و نیز مسابقات ورزشی اشاره داشت. در کنار برنامه‌های مطرح شده یک‌سری برنامه با همت اعضای هلال احمر در قالب اقدامات بشردوستانه‌ای از جمله اهدای خون و ترویج فرهنگ اهدای عضو و نیز برگزاری کاروان‌های سلامت انجام داده می‌شود.

بینوا زمان اجرای طرح را از اوایل مردادماه لغایت پایان شهریور ماه اعلام کرد و گفت: در این طرح اعضای جوانان با کمک های اولیه ، مهارت های زندگی و ... آشنا می شوند که 4 نفر از اعضای کانون های آزاد و دانشجویی در اردوی اردوگاه مهر که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، حضور یافتند.

وی در پایان اظهار داشت: علاقمندان سنین 5 تا 29 سال می توانند جهت شرکت در طرح شوق رویش و نام نویسی به اداره جمعیت هلال احمر شهرستان لامرد واقع در شهر لامرد میدان دانشجو مراجعه نمایند.

منبع:  لامــــــرود
نظرات بینندگان