کد خبر: ۹۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
مسئول سازمان مردم نهاد نوید ذهن برتر:

با همت مردم، شاهد تحولی عظیم در ارتقای فرهنگ کشور هستیم

مسئول سازمان مردم نهاد نوید ذهن برتر گفت: دومین طرح از کمپین کتاب یار مهربان به نام "همت و کمک" در روز جمعه پنج مرداد ماه اجرا می شود.

به گزارش شیرازه  محمد گل ریز موسس و مسئول سازمان مردم نهاد (انجمن) نوید ذهن برتر در  گفت: متاسفانه در ایران برای کتاب اهمیت زیادی قائل نمی شویم و باید به کتاب اهمیت بدهیم.

گل ریز ادامه داد: با توجه به پایین بودن سطح مطالعه در ایران بر آن شدیم تا به قهر کردن مردم با کتاب خاتمه دهیم و موجب آشتی مردم با کتاب شویم لذا در ابتدا می خواهیم کتاب های ورزشی و سلامت را با عموم مردم آشنا کنیم و در مراحل بعدی به ارایه کتاب ها در زمینه ها مختلف بپردازیم.

وی با اشاره به دو علت اصلی در میزان پایین بودن مطالعه کتاب افزود: در شرح وضعیت میزان پایین مطالعه کتاب می توان به دو علت که یکی درونی و دیگری بیرونی است اشاره کرد.

مسئول سازمان مردم نهاد (انجمن) نوید ذهن برتر؛  گران بودن کتاب، فقدان وقت کافی برای مطالعه، نبود کتاب مناسب برای سلیقه های مختلف و مواردی از این قبیل را به علل بیرونی ایرانی ها در میزان مطالعه پایین اشاره کرد.

گل ریز تعدادی از علت های درونی ایرانی ها برای مطالعه پایین را کتاب نمی خوانیم زیرا هیچ چیز برایمان جدی نیست، کتاب نمی خوانیم زیرا بیش از حد ساده نگریم ، اهل تحلیل هستیم و ذهن بسیط داریم بنابراین میخواهیم خودمان به تفسیر مسائل بپردازیم و از تجربیات دیگران استفاده نکنیم، کتاب نمی خوانیم زیرا ارزش دانایی و آگاهی را نمی دانیم دانست.

این مسئول به عوامل درونی اشاره کرد و گفت: عوامل درونی را می توان با یک تلنگر برانگیخت بنابراین به این نتیجه رسیدیم با کمک مردم علاوه بر ایجاد انگیزه برای کاهش علت های درونی، علت های بیرونی را نیز کاهش دهیم.

وی اذعان داشت: کمپین "کتاب یار مهربان” مجموعه طرح هایی است که کمک می کند سرانه مطالعه افزایش یابد، شاید به یک باره تغییر را احساس نکنیم اما با همت مردم و تلاش ها و پیگیری های سازمان مردم نهاد (انجمن) نوید ذهن برتر امیدواریم در بهبود وضعیت سرانه مطالعه اقداماتی انجام دهیم.

گل ریز یادآور کرد: اولین طرح از کمپین کتاب یار مهربان به نام "اهدای کتاب” با هدف ترویج چرخه هدیه دادن کتاب در جامعه به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا علیه السلام اجرا شد که در این طرح تعداد نود کتاب به ارزش پنج میلیون ریال با موضوعات داستان، شعر، آموزش کامپیوتر، مدیریت در خانواده (رایانه و بازی های رایانه ای، اینترنت و شبکه های اجتماعی، تلویزیون و ماهواره، موبایل) در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام اهدا گردید.

وی اضافه کرد: دومین طرح از کمپین کتاب یار مهربان به نام "همت و کمک” در روز جمعه پنج مرداد ماه اجرا خواهد شد که در این طرح غرفه ای ایجاد می شود و تعدادی کتاب با موضوعات متفاوت ارائه می شود و به میزان همت شان برای کتاب هزینه پرداخت می کنند (حتی می توانند هزینه ای نپردازند و کتاب را هدیه بگیرند) و در پایان این نمایشگاه کلیه درآمد حاصل از فروش کتاب ها برای امور خیریه صرف می شود.

IMG-20160824-WA0021IMG-20160824-WA0022IMG-20160824-WA0019IMG-20160824-WA0015IMG-20160824-WA0013IMG-20160824-WA0018IMG-20160824-WA0011

منبع : پایگاه تحلیلی خبری موج ما

برچسب ها: کتاب ، فرهنگ
نظرات بینندگان