کد خبر: ۹۵۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
شیرازه بررسی می‌کند؛

انشقاق و اختلافات درونی اضلاع متعدد اصلاح‌طلبان

عمق شکاف و اختلافات اصلاح‌طلبان در فارس به نحوی است که یکی از مأموران وابسته به دولت به فارس اعزام شده و در جلسه‌ای با تعداد محدودی از فعالان اصلاحات و اصحاب فتنه به مسأله شکاف و تفرقه بین اصلاح‌طلبان پرداخته و در این خصوص اظهار نگرانی کرده است.
به گزارش شیرازه، در شرایطی که شکاف‌های درونی دولت روز به روز و بیشتر از گذشته در حال بروز و ظهور است؛ اختلافات درونی اضلاع متعدد اصلاح‌طلبان نیز در حال عیان شدن است.

اصلاح‌طلبان که از روی ناچاری و فقدان محبوبیت رو به حسن روحانی آورده و دور او جمع شده‌اند، همواره در محافل خصوصی‌شان عبور از روحانی و یک‌دو ره ای بودن دوران ریاست جمهوری وی را زمزمه می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، اولین شکاف‌ها بر سر شکل‌گیری شورای غیر قانونی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است.

با وجود آنکه سران فتنه و اصلاحات همچون وزیر اسبق کشور تلاش می‌کنند مانند انتخابات ۹۲ ریاست جمهوری و مجلس فعالیت انتخاباتی خود را حول محور این شورا متمرکز کنند اما برخی اصلاح‌طلبان ناخشنود از این روند هستند.

در حالی که پیش از این فرایند انتخاباتی اصلاحات ذیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که شامل مجموعه‌ای از احزاب شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب است، انجام می‌شد مسئولین شورای هماهنگی این انتقاد را مطرح می‌کنند که در سیستم جدید نقش احزاب در فرایند تصمیم سازی جریان اصلاحات کاملاً به حاشیه رفته است.

این معترضان اصلاح‌طلب با اشاره به تشکیل یک حلقه چهل، پنجاه نفره منصوب به یک نفر تأکیددارند تصمیم‌گیری و تصمیم سازی از سوی این حلقه مورد اقبال مردم نخواهد بود و با این هیبت نمی‌توان به آینده اصلاحات امیدوار بود.

استان فارس نیز از این قاعده مستثنا نیست و از جمله استان‌هایی است که با استقامت نیروهای اصولگرا و همراهی حداکثری مردم اجازه عرض اندام به فتنه گران صاحب کارنامه در فتنه ۸۸ نداده و این جریان تا کنون نتوانسته است شورای غیر قانونی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را در این استان پهناور راه‌اندازی کند.

این در حالی است که تعدادی از لیدرهای جریان اصلاح‌طلب با ابهامات و ایراداتی از سوی مراجع قانونی در خصوص رعایت قانون احزاب روبه‌رو شده‌اند.

عمق شکاف و اختلاف در اردوگاه اطلاح‌طلبان فارس به نحوی است که روز چهارشنبه گذشته یکی از مأموران وابسته به دولت که از سوی حسام‌الدین آشنا به فارس اعزام شده در جلسه‌ای با تعداد محدودی از فعالان اصلاحات و اصحاب فتنه به مسأله شکاف و تفرقه بین اصلاح‌طلبان پرداخته و در این خصوص اظهار نگرانی کرده است.

وی که در استانداری و در جمع افراطیون اصلاح‌طلب حضور یافته بود با ارائه تحلیلی مبنی بر شیوه‌های عمل اصلاح‌طلبان به بررسی شیوه‌های رأی‌ آوری روحانی برای دوره دوم ریاست جمهوری پرداخته است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
0
به قول معروف شتر در خواب بیند پنبه دانه
کور خوندید