کد خبر: ۹۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
گفتگو با اولین تولید کننده لوازم التحریر در فسا؛

تصاویر شهدای مدافع حرم فسا روی جلد دفتر دانش اموزان آمد

یک جوان فسایی اقدام به تولید لوازم التحریر با تصاویر شهدای مدافع حرم این شهرستان نموده است.
به گزارش شیرازه، برندسازی در غرب یک فرآیندی دارد که از انمیشین و فیلم شروع می شود و در نهایت هم خروجی آن تبدیل می شود به کاراکترهایی جذاب و در واقع قهرمان هایی که کودکان و نوجوانان به آنها علاقه وافری دارند. در ایران متاسفانه شخصیت هایی آن چنان خلق نشدند که ما بتوانیم از آنها این استفاده را داشته باشیم. برندهایی هم توسط تولیدکنندگان نوشت افزاری دیگر ساخته شده است ولی خب این فرآیندی که عرض شد و بسیار موثر می باشد را طی نکرده است.
با نردیکی به فصل بازگشایی مدارس یکی از مهمترین ماسئل روز، بحث لوازم التحریر می شود.

 لوازم التحریری که هر ساله شاهد آن هستیم که منقش به تصویر شخصیت های کارتونی غربی و بعضاً نامتعارف با فرهنگ ایرانی-اسلامی ماست.

محمدرضا ربیعی جوان فسایی است که تلاش کرده در راستای حفظ فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان گام هایی را بردارد.

او در ابتدا اقدام به تاسیس یک فروشگاه لوازم التحریر با نام "ایران تحریر" نمود و برای تجهیز آن فقط از کالاهای ایرانی استفاده کرد. و در ادامه اقدام به تولید دفتر تعاونی با تصویر مدافعان حرم فسا نمود که علت و انگیزه این کار را از وی جویا شدیم:

"ما شخصیت ها و قهرمانان دفترهایمان را شهیدان مدافع حرم فسا انتخاب کرده ایم چون در مرحله اول خاصیت ذاتی شهدا در فطرت آدمی جای بخصوصی دارد و در مرحله دوم اگر والدین کودکان و نوجوانان این شهدای گرانقدر را به بچه هایشان معرفی کنند، خواهید دید که همین قهرمانان فسا مانند یک الگو برای مخاطب شده و به مرور زمان اجتماع و فرهنگ کل شهر را تحت تاثیر خودش قرار می دهد. پس هدف خلق قهرمانان بومی برای شهر فسا بود تا جایگزینی باشد بر دیگر قهرمانان کاذب"

ربیعی اضافه می کند:

"جز اهداف فرهنگی، هدف اقتصادی را در نظر داشتیم و آن راه اندازی یک تولیدی لوازم التحریر ایرانی بود که دفتر یکی از این تولیدی های آن خواهد بود.

"ایران تحریر" تولیدی جامدادی را نیز در دستور کار خود قرار داده و انجام داده است و تمام سعی خود را بکار می بندیم که این برند جای خود را در بین مردم باز کند و جایی برای جامدادی های چینی که در بازار خیلی گسترده شده است، نگذارد.

مدیر ایران تحریر در پایان متذکر می شود که " خرید کالای خارجی تاثیر ذاتی منفی بر روی افراد من جمله نوجوانان می گذارد و حتماً بایستی در خریدمان دقت نماییم و در آخر از همه بزرگواران دعوت می کنیم که فروشگاه ما سری بزنند و امسال نوشت افزار ایرانی خریداری کنند."

 

انتهای خبر/

منبع: فسایی
نظرات بینندگان