کد خبر: ۹۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
رئیس بنیاد مهدی موعود :

رشد مساجد نیاز به همدلی اداره کنندگان دارد / مسئولان باید نقش حمایتگر را برای مساجد ایفا کنند

رئیس بنیاد مهدی موعود(عج)گفت: مسئولان نیز قطعا باید نقش حمایتگر خود را به خوبی ایفا کنند لذا به طور کلی اگر افراد تاثیر گذار که گردانندگان مساجد در داخل و حمایت مسئولان در خارج مسجد صورت پذیرد، باعث سروسامان گرفتن بسیاری از حوزه ها اعم از نظامی و انتظامی و شهری می شود.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام علیرضا حدائق رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) گفت: جهت رشد و تعالی مساجد می طلبد عزیزان اداره کننده مساجد اعم از امام جماعت، هیئت امنا، و خادمین مساجد و به طور کلی گردانندگان مسجد با همان روش رسول خدا کار را شروع و دنبال کنند.

مدیر حوزه علمیه منصوریه ادمه داد: اخلاق نیکو، سعه صدر، بلند دیدن افق و بزرگ کردن ظرفیت ها راهکار رسول خدا بود که اگر در این مراکز احیا شود، مساجد به عنوان کانون جذب جوانان و عامه مردم می شود و به طور کلی مرکزی برای پاسخگویی معظلات و مشکلات مردم می شود.

مسئولان باید نقش حمایتگر را ایفا کنند

وی افزود: مسئولان نیز قطعا باید نقش حمایتگر خود را به خوبی ایفا کنند لذا به طور کلی اگر افراد تاثیر گذار که گردانندگان مساجد در داخل و حمایت مسئولان در خارج مسجد صورت پذیرد، باعث سروسامان گرفتن بسیاری از حوزه ها اعم از نظامی و انتظامی و شهری می شود که در نهایت سبک شدن بار سنگین وظایف مسئولان در پی دارد.

حجت الاسلام حدائق_Copy1

وی  مساجد را به عنوان سنگر دانست و اذعان داشت: کسانی که اداره کننده این مکان های مقدس هستند باید باعث ایجاد جاذبه شوند و در روایات به نحوه مواجه با مردم سفارش شده که با چهره ای باز و زبانی لطیف و مودبانه و به دور از هرگونه حالت تکبر روبه  رو شوید و این ویژگی ها قطعا در جذب افراد، موثر بوده است لذا خداوند در این خصوص در قرآن میفرماید؛« اگر شما خشن و تندخو باشید، باعث پراکنده شدن اطرافیان از دور شما می شود».

حجت الاسلام حدائق ادامه داد: علت جذب افراد بادیه نشین متکبر در صدر اسلام توسط پیامبر، حٌسن و خٌلق نبوی ایشان بوده است.

انتظارات جامعه از بچه مسجدی بالاست

رئیس بنیاد مهدی موعود(عج) به رفتار یک بچه مسجدی اشاره کرد و اظهار داشت: باید این را مَد نظر قرار دهیم که انتظارات جامعه از بچه مسجدی بالاست و نگاه مردم در مورد آنها نسبت به بقیه متفاوت است بگونه ای که باید آموزه های دینی و مذهبی در رفتار و عمل آنها نمود بیشتری داشته باشد و این افراد چه در مدرسه و چه در دانشگاه بعنوان یک نماد مسجدی شناخته می شوند و قطعا خوبی های این افراد در ترویج انسان ها به سمت مساجد و همچنین کاستی ها و لغزش های آنها که جنبه تخریبی دارد بسیار موثر است.

وی یاد آور شد: از پیامبر روایات شده که چهار گروه در اصلاح جامعه نقش دارند که یکی از این چهار گروه، افراد مسجدی هستند لذا افراد مذهبی اعم از پیر، جوان و حتی کسانی که با مراکز و حسینیه های مذهبی سرو کار دارند، نگاه الگویی مردم به آنها بگونه ای است که روش و گفتار و عملکرد این اشخاص اسباب هدایت یا ضلالت جامعه می شود.

 انتقال مطالب مذهبی در کمپین ها بسیار ارزشمند است

مدیر حوزه علمیه منصوریه  به برگزاری کمپین من و مسجد یهویی اشاره کرد و گفت: قطعا بعضی از کارهای جوانان دلسوز که تحت عنوان مسجد، کمپین هایی را تشکیل می دهند و سبب انتقال مطالب مذهبی و معنوی با حداقل امکانات می شوند از نظر بنده بسیار ارزشمند بوده و هرچه بتوانیم در این شبکه های اجتماعی نقش موثری داشته باشیم، هنوز فضا برای کارکردن است.

حجت الاسلام حدائق ادامه داد: قطعا نظر بزرگان نیز بر حذف اینگونه شبکه ها نیست و تعبیر بنده از اینگونه شبکه ها مثل شمشیر بٌران و کارد تیز است که اگر دست اهلش قرار گیرد، بسیار ارزشمند و در صورت قرار گرفتن به دست نا اهل بسیار خطرناک و مخرب است.

منبع:  پایگاه تحلیلی خبری موج ما


نظرات بینندگان