کد خبر: ۹۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

راه‌اندازی خط سریع‌السیر اتوبوس صدرا تا حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)

سرپرست شهرداری شهر صدرا از راه‌اندازی خط سریع‌السیر اتوبوس صدرا تا حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) خبر داد.

به گزارش شیرازه، عباس ملک‌زاده سرپرست شهرداری شهر صدرا گفت: یکی از مشکلات بزرگی که شهروندان شهر صدرا هرروز با آن مواجه بودند مسیر تردد بولوار خلیج‌فارس بود، که به دلیل وجود ناهمواری‌ها و از بین رفتن آسفالت در بعضی نقاط باعث تصادفات شدیدی می‌شد.

وی افزود: به‌همین دلیل در ابتدای کار این مسیر را به‌سرعت ترمیم کردیم تا تردد خودروها به‌راحتی و با امنیت بالا انجام گیرد، پس‌ازآن لکه‌گیری آسفالت تمام معابر سطح شهر را در دستور کار قرار دادیم که در حال انجام است و اکنون مردم به‌راحتی می‌توانند در این شهر تردد کنند.

سرپرست شهرداری صدرا اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات شهر صدرا کمبود فضای سبز و بازارچه‌های محلی است و به همین منظور در سه نقطه از این شهر بوستان‌هایی در دست ساخت داریم که امکاناتی مانند فضای سبز، وسایل بازی کودکان، تجهیزات ورزشی و بازارچه‌های محلی در آن‌ها پیش‌بینی شده تا رضایت همشهریان و خانواده‌ها را جلب کنیم.

این مسؤول ادامه داد: این بوستان‌ها در میدان جهاد، انتهای البرز 7 و چهارراه مطهرنیا به‌زودی ساخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری صدرا مذاکراتی با بانک شهر داشته که برخی خدمات ویژه، به شهروندان این شهر از طریق این بانک داده شود، ازجمله این خدمات ارائه تسهیلات برای افرادی که توانایی پرداخت عوارض را ندارند است، که در این طرح شهروندان با مراجعه به بانک و اخذ تسهیلات با ضمانت شهرداری عوارض خود را پرداخت خواهند کرد.

ملک‌زاده در ادامه گفت: همچنین تمام هزینه‌های پیمانکاران شهرداری از طریق بانک شهر پرداخت خواهد شد و یکی دیگر از خدمات این بانک ارائه کارت شهروندی برای شهروندان صدرا است، به‌طوری‌که همانند شهروندان شیراز از خدمات کارت شهروندی که شامل پرداخت کرایه اتوبوس، تاکسی، مترو و چند خدمت دیگر خواهد بود بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: سیستم حمل‌ونقل عمومی صدرا بسیار فرسوده است، که برای رفع این مشکل 25 اتوبوس را به‌زودی به ناوگان اتوبوس‌رانی این شهر اضافه خواهیم کرد که در کنار آسفالت معابر فاز 2 مشکل تردد مردم این قسمت نیز برطرف می‌شود.

سرپرست شهرداری صدرا همچنین بیان کرد: فراخوان واگذاری 30 تاکسی را انجام داده‌ایم که متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از شرایط واگذاری به این شهرداری مراجعه کنند.

وی از راه‌اندازی یک خط سریع‌السیر اتوبوس در این شهر نیز خبر داد که مسیر صدرا تا حرم حضرت احمد بن موسی (ع)، شاه‌چراغ را می‌پیماید و برای انجام این خدمت با سازمان اتوبوس‌رانی شیراز به تفاهم رسیده‌ایم و به‌زودی این خط فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ملک‌زاده در پایان گفت: با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌زودی عملیات ساخت بزرگ‌ترین شهربازی استان فارس و شاید جنوب کشور در اکوپارک صدرا آغاز خواهد شد که در این شهربازی جدیدترین و مجهزترین وسایل بازی وجود دارد.

این مسؤول ادامه داد: بلندترین چرخ‌وفلک کشور نیز در این شهربازی ساخته خواهد شد تا شهر صدرا نیز سهم بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد و از این طریق رونق بالایی را در آن پیش‌بینی می‌کنیم.


نظرات بینندگان