کد خبر: ۹۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان فراشبند در گرجستان و روسیه

دوچرخه‌سوار فراشبندی با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان فراشبند در ۴۰ روز مسیر تفلیس تا مسکو را رکاب می‌زند.
به گزارش شیرازه، مرتضی کشاورز رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراشبند اظهار داشت: جعفر بهمنی رئیس هیئت دوچرخه سواری و از فعالان میراث فرهنگی به عنوان سفیر میراث فرهنگی فراشبند عازم کشور گرجستان شد. 

وی افزود: این ورزشکار قرار است از مسیر تفلیس تا مسکو را با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تصویر جاذبه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و نقاط دیدنی شهرستان فراشبند با شعار صلح برای همه و جنگ برای هیچ کس در مدت چهل روز رکاب بزند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراشبند در حاشیه مراسم بدرقه این ورزشکار هدف از این سفر را معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری شهرستان فراشبند در عرصه بین‌المللی عنوان و تصریح کرد: این ورزشکار پیش از این نیز 4 سفر مشابه با شعارهای محیط زیستی و بهداشتی داشته و امسال سعی شده با نصب العین قرار دادن شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل این برنامه با هدف معرفی جاذبه‌ها و جذب توریست و سرمایه‌گذار انجام شود. 

فالوده سنتی شیراز سال گذشته ثبت ملی شده است 

مسئول ثبت میراث ناملموس فارس با اشاره به ثبت ملی فالوده کرمان در فهرست آثار ملی گفت: سال گذشته پرونده مهارت تهیه فالوده سنتی شیراز در فهرست میراث ناملموس کشور با شماره 1105 به ثبت رسیده است .

 مژگان ثابت قدم افزود: فالوده دسر یخی ایرانی است که در برخی از شهرها به غیر از شیراز مانند کرمان و یزد تهیه می‌شود اما مهارت تهیه و حتی سرو کردن هرکدام با یکدیگر تفاوت دارد که هر استان به صورت جداگانه مهارت تهیه آن به ثبت ملی رسیده است. 

وی بیان کرد: در حال حاضر فالوده کرمان در فهرست ملی به ثبت رسید در حالی که  فالوده شیراز  سال گذشته در این فهرست جای گرفته است.

تقدیر از صنعتگر سازهای سنتی در استهبان 

در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان از صنعتگر و هنرمند ساخت سازهای سنتی تقدیر و تشکر شد. 

 جلسه شورای اداری شهرستان استهبان در شهریور ماه 95 با حضور مسعودی نماینده مجلس شورای اسلامی استهبان و نی‌ریز و همچنین فرماندار  و جمعی از کارشناسان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در شهرستان استهبان برگزار شد. 

در این جلسه ربیعی کارشناس حوزه معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در رابطه با مهر اصالت و چگونگی انتخاب هنرمندان و راه یافتن آنها به استان و کشور و چگونگی تولیدات شهابی که در رشته ساخت سازهای سنتی فعالیت داشت، توضیحاتی داد.

بنابراین گزارش در پایان این جلسه از مسئولان تقاضای همکاری و مساعدت از تولیدات صنایع دستی شهرستان داشتند و با اهداء لوح تقدیر و سپاس توسط نماینده مجلس شورای اسلامی از  هادی شهابی تقدیر و تشکر شد. 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان